آرزو اسدی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گفت: حرکات منظم و مکرر بدنی موجب افزایش جریان خون در رگ شده و همچنین با دریافت اکسیژن کافی رشد ونمو سلول های بدن افزایش می یابد.
کد خبر: ۴۲۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 13 May 2017
آرزو اسدی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت:هنگام فعالیت های بدنی، بهتراست از لباس های کم و کفش پاشنه کوتاه استفاده شود چراکه بهداشت ورزشکاران در دو بخش عمومی و اختصاصی می گنجدکه برای حفظ سلامت آنان توجه به تغذیه، خواب کافی، بهداشت و.....ضروری است.

وی در ادامه گفت: انجام‌فعالیت های ورزشی در هوای آزاد موجب استفاده از ظرفیت تنفسی ( تنفس عمیق) و پاکیزه شدن مجاری تنفسی فوقانی  می شود، و گنجایش ریه برای دریافت  هوای بیشتر افزایش می یابد.

کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی با بیان اینکه ورزش نباید بعداز انجام فعالیت های جسمی سنگین صورت گیرد، افزود: توصیه می شود که ورزش را نسبتا سبک شروع و سپس مقدار آنرا را شدت داد، و همچنین  ورزش متناسب سن و جنس افراد صورت گیرد .

اسدی افزود:با توجه به اینکه  استفاده نسل امروز ازفناوری روز موجب شده که از انجام فعالیت های ورزشی و‌ تحرکات بدنی بازبماند و سبب بروز بیماری هایی در افراد کم تحرک شده است، چراکه هنگام ورزش تغییراتی در عملکرد اندام ها  شکل می گیرد ، هنگامی که فرد ورزش می کندقدرت انقباض ماهیچه قلب او افزایش می یابد.

او تصریح کرد: ورزش جایگزین مناسبی  برای اوقات فراغت و بیکاری است، و موجب کاهش استرس در زندگی فرد برای انجام امور خویش می شود،  بهتر است افراد روزانه سی دقیقه پیاده روی را در برنامه ی خود بگنجاند، تا میزان چربی خون آنان متعادل شود.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار