مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: تعداد کانون‌های مساجد با راه‌اندازی ۱۲ کانون جدید التاسیس در شهرستان سیروان به ۲۵ کانون افزایش خواهد یافت
کد خبر: ۴۲۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰ 11 May 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام و المسلیمن «علی چراغی‌پور» در نشست اوقات فراغت کانون‌های مساجد شهرستان سیروان، اظهار کرد: توجه ویژه‌ای به کانون‌های مساجد روستایی در سال جاری صورت خواهد گرفت .

وی با بیان اینکه مسئولان کانون‌های مساجد در طول ایام سال ارتباط مستمر در مناسبت‌های مختلف و ایام‌الله از جمله ماه مبارک رمضان با دبیرخانه کانون‌های مساجد داشته باشند، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر فعالیت‌های اوقات فراغت برنامه‌های فرهنگی و دینی و قرآنی ویژه این ایام نیز برگزار می‌شود .

چراغی‌پور با اشاره به اینکه شهرستان سیروان در حال حاضر دارای حدود 45 مسجد و حسینیه در مناطق مختلف روستایی و شهری است، یادآور شد: 13 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان راه‌اندازی و تأسیس ‌شده است .

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه در سال جاری نیز مجوز تأسیس و راه‌اندازی 12 کانون فرهنگی و هنری به این شهرستان اختصاص‌یافته است، گفت: کانون‌های مساجد بازوان اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطق محروم و روستایی کشور در راستای نیل به اهداف فرهنگی و اجرای فعالیت‌های دینی و مذهبی و فرهنگی هستند .

وی تصریح کرد: توجه به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، خانواده و جمعیت، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، توسعه و ترویج فرهنگ نماز و مسجد تراز اسلامی از محوری‌ترین فعالیت‌های کانون‌های مساجد در سال جاری است .

چراغی‌پور عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری تلاش کنند که در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری از وجود روحانیت معزز اعزامی از قم نهایت استفاده را در راستای تبیین و ترویج ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی و بیان مسائل شعری و احکام داشته باشند .

وی با اشاره به برگزاری طرح اوقات فراغت آسمانی‌های در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری، ابراز کرد: شناسایی نخبگان در رشته‌های مختلف به‌ویژه در بخش‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد موردتوجه و تأکید است که لازم است مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای معرفی این نخبگان اقدام لازم را به عمل‌آورند .

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیان کرد: در مناطق مختلف این شهرستان با توجه به وجود جوانان جویای کار از طرح‌های کارآفرینی با همکاری سایر نهادها حمایت می‌شود و تلاش می‌شود که مقوله کارآفرینی در بین اعضای کانون‌های مساجد نهادینه شود .

وی در پایان با تأکید بر لزوم همکاری و تعامل کانون‌های مساجد با پایگاه‌های مقاومت بسیج، هیئت‌های مذهبی، هیئت‌امنای مساجد، خاطرنشان کرد: فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در طول سال جاری رصد می‌شود

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار