مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت یازدهم برای پرداخت تمامی معوقات جامعه ایثارگری کشور بیش از 40 هزار میلیارد ریال پرداخت کرد.
کد خبر: ۴۲۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 09 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین پرویز ولی زاده روز سه شنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهارکرد :تمام بندهای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه ایثارگران که در سال های گذشته معطل مانده بود، در دولت یازدهم اجرایی شده است.
 
وی با بیان اینکه این سیاست ها در اواخر بهمن 89 از سوی رهبری ابلاغ شد، افزود: این سیاست ها نیاز به آیین نامه داشت اما دولت قبل یک بند از این سیاست ها را اجرایی نکرد و همه آنها در دولت یازدهم اجرایی شد.
 
وی اظهار کرد: کارهایی که در بخش ایثارگران در دولت یازدهم انجام شد در طول سال های بعد از جنگ کم سابقه بوده ضمن اینکه بار مالی زیادی نیز برای دولت ایجاد کرده است.

**اجرای قانون در مورد رزمندگان از کارهای بزرگ دولت یازدهم است
 
مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه سه میلیون رزمنده در کشور وجود دارد که بعد از جنگ هیچگونه متولی نداشتند، گفت: قانون خدماتی را برای رزمندگان در نظر گرفته بود اما چون هیچگونه متولی نداشتند امکان بهره مندی آنها وجود نداشت.
 
حجت الاسلام ولی زاده اضافه کرد: از بزرگترین کارهای دولت یازدهم اینکه با ابلاغ سند راهبردی رزمندگان در سال 94 قوانین در مورد آنها را اجرا کرد.
 
وی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه نیز در حوزه ایثارگران یکسری قوانین برای رزمندگان در نظر گرفته شده است که در هیچکدام از پنج برنامه قبلی نیامده بود.
 
حجت الاسلام ولی زاده، برخورداری رزمندگان 6 ماه به بالا از یک مقطع تحصیلی، معافیت از 30 درصد هزینه تحصیل در دانشگاه برای رزمندگان و خانواده های آنها، تخفیف 30 درصدی بلیط هواپیما و معافیت مالیاتی برای رزمندگان 24 ماه به بالا را از جمله قوانین برنامه ششم در خصوص رزمندگان عنوان کرد.
 
وی یادآور شد: همچنین قانون همطرازی جانبازان، فرزندان شهدا و رزمندگان در این دولت اجرایی شد که بر اساس آن هر کدام از این قشر پس از کنار گذاشته شدن از پست های مدیریتی از حقوق و مزایای آن پست کماکان بهره مند می شوند.

** اگر دولت قبل سهمیه اشتغال ایثارگران را رعایت می کرد الان یک نفر ایثارگر بیکار در کشور نداشتیم
 
مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: در 2 ماه پایانی دولت قبل 500 هزار استخدام در کشور داشتیم که اگر 25 درصد سهمیه خانواده های شهدا و جانبازان و پنج درصد سهمیه رزمندگان در نظر گرفته می شد الان یک نفر ایثارگر بیکار در کشور نداشتیم.
 
حجت الاسلام ولی زاده اظهار کرد: بر اساس قانون باید 150 هزار سهمیه از این استخدام ها به خانواده ایثارگران تعلق می گرفت که این کار انجام نشد.
 
وی افزود: یکی دیگر از قوانینی که در سال 90 تصویب شده و در سال 91 ابلاغ شد اما توسط دولت قبل اجرا نشد ماده 51 قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران است.
 
وی یادآور شد: بر اساس این ماده باید سالانه حقوق ایثارگران 25 درصد افزایش یابد که تنها 2 ماه بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم با وجود بار مالی هفت هزار میلیارد ریالی اجرایی شد.

** 40 هزار میلیارد ریال معوقات ایثارگران در دولت یازدهم پرداخت شد
 
مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: پرداخت معوقات جامعه ایثارگران کشور یکی از دغدغه های مهمی بود که در این دولت پیگیری شد.
 
حجت الاسلام ولی زاده یادآور شد: دولت یازدهم برای پرداخت تمامی معوقات جامعه ایثارگری کشور بیش از 40 هزار میلیارد ریال پرداخت کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار