معاون امور اقتصادی استانداری سمنان اعلام کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان از افزایش 17 درصدی ارزش کالاهای صاداراتی این استان در یک سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۲۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 08 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، آقامحمد همتیان در آیین افتتاح اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سرخه که با نماینده مردم سمنان در مجلس و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان برگزار شد اظهار کرد: دولت تدبیر و امید عملکرد بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف و از جمله در حوزه اقتصادی داشته است.

وی با برشمردن برخی از خدمات دولت در یک سال اخیر از افزایش قابل توجه ارزش کالاهای صاداراتی استان سمنان در سال 95 در مقایسه با سال قبل از آن خبر داد و افزود:در یک‌سال گذشته بیش از 323 هزار تن کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانیاستانداری سمنان به مثبت شدن تراز تجاری جمهوری اسلامی ایران برای اولین‌بار در تاریخ کشورمان اشاره و تصریح کرد: در تاریخ کشورمان سابقه نداشته که حجم صادرات ما از واردات‌مان پیشی بگیرد در حالی که این دولت توانست برای نخستین‌بار به این مهم دست پیدا کند و شاخص مهم تراز تجاری کشورمان را مثبت کند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته پروژه‌های عمرانی متعددی در استان اجرایی شده به ایجاد آشیانه بالگرد امدادی در شهرستان سرخه اشاره کرد و افزود: برای راه‌اندازی پایگاه امداد هوایی و آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر استان سمنان بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

همتیان با اشاره به افزایش تولید محصولات کشاورزی در این استان گفت: علاوه بر این دولت در یک سال گذشته با توجه به مشکلات استان در حوزه تامین منابع آبی اقدامات اساسی در زمینه مصرف بهینه آب در استان اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه تنها در یک سال 95 بالغ بر 9 هزار و 125 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شدند، افزود: این در حالی است که در همه چهار-پنج دهه گذشته در مجموع 16هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده بودند.

معاون استاندار با بیان اینکه 85 درصد هزینه این پروژه‌ها به‌صورت بلاعوض از سوی دولت پرداخت شده تصریح کرد: امسال نیز برای تجهیز 12 هزار هکتار از مزارع و باغ‌های استان به سیستم‌های نوین آبیاری برنامه‌ریزی شده است.

وی از راه‌اندازی قطار حومه‌ای تهران-ورامین-گرمسار به طول 114کیلومتر به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های زیرساختی در یک سال اخیر نام برد و ادامه داد: برای راه‌اندازی این پروژه ارتباطی اعتباری افزون بر سه هزار و 500 میلیارد ریال,هزینه شد.

این مقام مسئول با اشاره به بسترسازی‌های لازم برای ایجاد رونق در فضای اقتصادی استان گفت: در یک سال گذشته بیش از چهار هزار و 157 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحد صنعتی و تولیدی استان سمنان اعطاء شده و ان‌شالله در آینده نزدیک تاثیر این اقدامات را در فضای تولید و اشتغال استان خواهیم دید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار