جلال میرزایی؛
نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی گفت:قرار نیست در مناظرات فعلی نیز شاهد هیجاناتی مانند مناظرات انتخابات ریاست جمهوری سال 88 باشیم، یکی از مشکلاتی که در مناظرات وجودد دارد عدم دارا بودن برنامه است.
کد خبر: ۴۱۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 07 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ جلال میرزایی، در ارزیابی از مناظرات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری، اظهار داشت: کاندیداها باید در مناظرات برنامه‌های خود را ارائه کنند و از تعریف مفاهیم کلی پرهیز کنند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است کاندیداها برنامه‌هایی برای فعال‌تر کردن دیپلماسی یا ساماندهی شرایط اقتصادی ارائه کنند ولی برخی از کاندیداها چنین برنامه‌ای را ارائه نکرده‌اند، بیان کرد: برخی از کاندیداها با اتکا به مسائل شخصی و مواردی که در جامعه بوده به دنبال جذب آرا هستند که معمولا این روش نتیجه بخش نخواهد بود.

کپی برداری کاندیداها به جلب آرا مردمی کمک نمی‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر دوره از انتخابات شرایط منحصر به فرد همان دوره را دارد و نمی‌توان با کپی‌برداری از کشورهای دیگر یا کاندیداهای گذشته موفق به جلب آرا مردم شد، ادامه داد: برخی از رسانه‌ها دامن زدند به موضوع مناظرات و این انتظارات را به وجود آوردند که می‌بایستی کاندیداها حتما موضع تندتری را علیه یکدیگر اتخاذ کنند و بعد از اینکه چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد، اثرگذاری مناظرات برای ایجاد شور انتخاباتی را بی اثر می‌دانند.

میرزایی با بیان اینکه فضای مناظرات به تدریج مناسب‌تر می‌شود و از این منظر مشکل خاصی وجود ندارد، متذکر شد: متاسفانه در جامعه ما وقتی به مسائل چالشی اشاره می‌شود، همه اذهان به سمت مسائل شخصی افراد می‌رود، در حالی که مسائل چالشی برنامه‌ها و اولویت کاندیداها است.

انتقاد از کلی گویی برخی کاندیداها در مناظرات انتخاباتی

وی با بیان اینکه متاسفانه کاندیداها در نقد سیاست خارجی دولت به آسیب شناسی آن نمی‌پردازند و اعلام نمی‌کنند که برای فعال‌تر کردن دیپلماسی چه اقداماتی را انجام خواهند داد تا منافع ملی و امنیت کشور بیش از پیش تامین گردد، افزود: در حال حاضر چنین رویکردی از سوی برخی از کاندیداها اصلا دیده نمی‌شود و صرفا به کلی گویی بسنده می‌کنند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از کاندیداها در پاسخ به سوالی پیرامون ارتقا سطح دانش و شتاب علمی در کشور، به موضوعی اشاره می‌کند که اصلا ربطی به سوال نداشت.

میرزایی ادامه داد: بعضی از کاندیداها در پاسخ به سوالات حوزه سیاست خارجی به تعریف مفاهیم می‌پردازند و مفاهیمی مانند دیپلماسی عمومی و انواع آن را معرفی می‌کنند، این در حالی است که مردم به دنبال تعریف این مفاهیم نیستند و باید توجه داشت که مناظرات انتخابات ریاست جمهوری کلاس درس نیست.

کاندیداها برنامه های سیاست خارجی خود در قبال حل بحران های سوریه و یمن را بیان کنند

وی با بیان اینکه کسی که قرار است در قامت رئیس جمهور این کشور حاضر شود، نیاز است با شفافیت کافی به جایگاه ایران در بلوک بندی‌های عرصه جهانی یا منطقه خاور میانه توجه کند و متناسب با آن برنامه‌های خود را تبیین کنند تا مشخص شود برای حفظ منافع کشور چه اقداماتی را انجام خواهند داد، افزود: کاندیداها باید برنامه های سیاست خارجی خود در قبال حل بحران های سوریه و یمن را بیان کنند زیرا تعریف مفاهیم سیاست خارجی راهگشا نخواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاسخ کاندیداها به مهمترین اولویت سیاست خارجی کشور باید بسیار روشن‌تر از پاسخ هایی که ارائه شد، باشد، گفت: بازی با مفاهیم و عدم ارائه راهکار از سوی برخی از کاندیداها اقدام مناسبی نیست.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر تمرکز برخی از کاندیداها بر روی مسائل اقتصادی است، گفت: این کاندیداها شعار فعال کردن دیپلماسی اقتصادی سر می‌دهند، در حالی که ایران در منطقه‌ای حضور دارد که دچار بحران‌های جدی است که منافع و امنیت ملی کشور را در معرض تهدید قرار می‍‌‌دهد، اگر دستگاه دیپلماسی در رفع این بحران‌های منطقه‌ای رایزنی نکند، قطعا معادلات منطقه‌ای به ضرر ایران خواهد شد.

حل منازعات منطقه‌ای مقدم بر اقتصاد است

میرزایی با بیان اینکه برخلاف برخی از کاندیداها، معتقدم حل منازعات منطقه‌ای مقدم بر اقتصاد است، زیرا اگر این منازعات ادامه پیدا کند ریسک سرمایه گذاری در منطقه و ایران افزایش پیدا می‌کند، بیان کرد: در شرایطی که ناامنی وجود دارد، جایی برای بازاریابی نیست، برخی از کاندیداها به بازار 400 میلیون نفری منطقه اشاره می‌کنند، در حالی که در محل زندگی این 400 میلون نفر منازعه و فعالیت گروه‌های تروریستی نگران کننده است، این کشورها پولی ندارند تا بدهی های خود را به ایران پرداخت کنند.

وی افزود: ایران 100 میلیون دلار از عراق طلب داریم ولی به دلیل منازعاتی که در این کشور وجود دارد، توان پرداخت بدهی خود را ندارند، برای استفاده از این ظرفیت ها باید در پای میز مذاکره مشکلات را حل کنیم.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه خوشبختانه ایران در مذاکراتی که برای حل مشکلات منطقه برگزار می‌شود، حضور فعال دارد که اخیرا در مذاکرات آستانه حضور داشته است، گفت: اگر ایران در مسائل سوریه، یمن و عراق حضور نداشته باشد، معادلات به ضرر ایران رقم می‌خورد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار