رئیس مرکز بهداشت استان ایلام گفت: برای مقابله با این بیماری در شهرستان های مهران، دهلران و آبدانان اقدام های مختلفی چون توزیع توری و پشه بند آغشته به سم، اسپری و قلم دور کننده حشرات در بین جمعیت در معرض آسیب توزیع شده است.
کد خبر: ۴۱۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 06 May 2017
رئیس مرکز بهداشت استان ایلام با اشاره به شناسایی و ثبت ابتلای یک هزار و ۶۰ مورد بیماری سالک در سال گذشته در استان، از کاهش ۲۸ درصدی این بیماری نسبت به سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام
؛ راضی ناصری فر با اشاره به اینکه در سال گذشته شهرستان مهران با ۵۸۰ بیمار بیشترین تعداد مبتلایان  به سالک را داشت در حالیکه این تعداد در سال قبل آن ۳۸۲ نفر گزارش شده بود، افزود: جود زباله و نخاله های فراوانی که در سطح این شهرستان انباشت شده و نیز نگهداری و پرورش دام در داخل شهر، به محلی برای رشد و تکثیر ویروس این بیماری و ناقلان آن تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه پاکیزه سازی و نظارت بر سلامت محیطی توسط مسئولان و رعایت بهداشت محیط از سوی شهروندان باعث کاهش میزان ابتلا به این بیماری می شود یادآور شد : شهرستان آبدانان نیزدر سال گذشته ۲۱ مورد مبتلا به بیماری سالک داشت که این روند در سال ماقبل آن ۱۸۴ نفر بود و در شهرستان دهلران هم در پارسال ۲۰۶ مورد ابتلا داشتیم که در سال ۹۴ این تعداد ۴۱۰ نفر بوده که این کاهش آمار بخاطر محیط پاک و سالم بوده است./م
مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار