مسئول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی معابر لرستان گفت: حدود ۱۵هزار و ۸۴۰ جانباز در استان زندگی می‌کنند که برای عبور و مرور با مشکلاتی روبرو هستند.
کد خبر: ۴۱۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 04 May 2017
شهر در مفهوم کالبدی و فیزیکی خود ترکیبی است از ماشین؛ ساختمان؛ خیابان؛ پیاده رو و.... که با حضور انسان ماهیتی سیال می یابد و در تحلیل های جامعه شناختی به عنوان موجودی زنده نگریسته می شود.

در بستر این موجود زنده بخش قابل توجهی از ماهیت آن به تردد انسان های اختصاص دارد که از این میان جانبازان و معلولین دارای شرایط خاصی هستند که باید بدان توجه شود.

ایده محله های بدون مانع و یا شهر بدون مانع احترامی است به انسانیت و تبلوری از نوع دوستی است که در شهر دیده می شود. به نظر شاید بتوان یکی از ابزارهای شناخت شهرهای انسان گرا تعیین میزان سهم جانبازان؛ معلولین؛ سالخوردگان و کودکان از فضای شهری است.

الهام ناظری مسئول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی معابر لرستان در جلسه شورای مشاوران استان اظهار داشت: حدود ۵۷هزار معلول در استان وجود دارد که از این تعداد ۲هزار و ۷۵۰ نفر ویلچرسوار هستند.


وی بیان داشت: ۵ هزار و ۶۸۹ نفر ازکارافتاده و ۵ هزار و ۸۶۳ نفر سالمند در استان وجود دارد.  


مسئول دبیرخانه ستاد مناسب سازی معابر لرستان با اشاره به اینکه حدود ۱۵هزار و ۸۴۰جانباز در استان زندگی می کنند که برای عبور و مرور با مشکلاتی روبرو هستند، گفت: در شهرستان ها و توابع خرم آباد در سال ۹۶ مصوب شد که یک محله بدون مانع را ارائه دهند و در شهر خرم آباد نیز ۹۸هزار متر مربع را برای این امر در نظر گرفتند.


ناظری اضافه کرد: از امور ایثارگران انتظار داریم که بحث مناسب سازی را پیگیر باشند و مشکل تردد ایثارگران را حل کنند.


وی با تاکید بر اینکه موانع فیزیکی سر راه این عزیزان باید برداشته و جمع آوری شود، افزود: دبیرخانه مناسب سازی استان در سال ۹۵ به عنوان ممتاز کشوری کار خود را به پایان رسانید و در سال ۹۶ هم در حال حاضر مصوبات اجرایی در حال  پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار