رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان اسلامشهر گفت: با همکاری مأمورین حفاظت از محیط‌ زیست و مسئولان سیرک، یک قلاده شیر و یک قلاده خرس نر سیرک اسلامشهر به دامن طبیعت بازگشتند.
کد خبر: ۴۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 31 May 2015
به گزارش فارس حسین بیگلری اظهار کرد: با همکاری کارشناسان محیط‌ زیست و مسئولان سیرک اسلامشهر، یک قلاده شیر آفریقایی و یک قلاده خرس نر موجود در این سیرک، به آغوش طبیعت بازگشتند.

وی با اشاره به مشخصات این دو حیوان بیان کرد: یک قلاده شیر آفریقایی متولد 1381 به نام طوفان و یک قلاده خرس نر متولد سال 1379 به نام توپولی که هر دو دارای شناسنامه و میکروچیپ هستند، با اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حفاظت محیط‌ زیست استان تهران در سطح شهرستان از سوی مسئولین سیرک اقدام به حرکات نمایش می‌کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: در پی درخواست‌های جمعی از طرفداران حمایت از حیوانات و اهتمام سازمان محیط‌ زیست، مبنی بر عدم اجرای حرکت‌های نمایشی توسط حیوانات در سیرک‌ها، فعالیت این سیرک تعطیل شد.

این مسئول تأکید کرد: حیوانات موجود در این سیرک پس از حضور کارشناسان و انجام معاینات پزشکی و تأیید صحت سلامتی آنها توسط کارشناسان دامپزشکی سازمان، با رضایت کامل مسئولان سیرک تحویل مأموران حفاظت از محیط‌ زیست اسلامشهر شدند و به مجموعه بوستان پردیسان منتقل و تحویل مقامات مسئول شد.

بیگلری خاطرنشان کرد: این سیرک که با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و اخذ مجوز اقدام به برپایی برنامه‌های شاهد و مفرح کرده بود، مرتکب تخلف شده و اقدام به اجرای حرکات نمایش با میمون کرد که با اقدام مأموران، حیوان یادشده توقیف و تحویل مقامات مجموعه طبیعت پردیسان شد.

 سیرک اسلامشهر به‌عنوان نخستین سیرک بدون حیوانات کشور در محوطه هم‌جوار تحت پوشش اداره آموزش و پرورش از اردیبهشت ماه سال جاری و پس از اخذ مجوز اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در قالب جنگ شادی از اداره ارشاد و اجرای نمایش حیوانات از سازمان محیط‌زیست استان تهران، اقدام به اجرای نمایش کرده بودند که در پی اعتراضات عده‌ای از شهروندان و طرفداران حیوانات این سیرک تعطیل و حیوانات موجود به مجموعه بوستان و طبیعت پردیسان انتقال داده شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار