مدیر محیط زیست شهری و توسعه پایدار شهرداری مشهد گفت: بهترین کیفیت آب و هوایی در منطقه غرب مشهد به ثبت رسیده است
کد خبر: ۴۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 31 May 2015
مجتبی شاکری روش در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد، به آمار آلودگی هوا در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و اظهار داشت: هسته مرکزی شهر مشهد نیز در سال گذشته دارای 20 روز هوای پاک، 208 روز هوای سالم، 119 روز هوای ناسالم برای گروه‌های سنی خاص و 18 روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی بود.

وی افزود: روزانه در ساعات 7:30 صبح و 12:30 ظهر گزارش آلودگی هوا به صورت رادیویی اعلام می شود.

مدیر محیط زیست شهری و توسعه پایدار شهرداری مشهد با اشاره به اینکه گزارش کیفیت هوای سال 93 شهر مشهد توسط این مرکز آماده شده است، تصریح کرد: در سال 92، 2451‌، در سال 93، 130 هزار و هشت مورد و در دو ماه نخست سال 3482 تخلف زیست محیطی در شهر مشهد به ثبت رسیده است.

وی به تهیه لوایحی همچون جداسازی فاظلاب در ساختمان ها، مشارکت شهروندان در جمع آوری زباله و آیین نامه مدیریت زیست محیطی پروژه های عمرانی شهر مشهد اشاره کرد و گفت: فعالیت های پژوهشی در زمینه ارائه راهکارهای مناسب در این مرکز دنبال می شود.

شاکری روش با اشاره به اینکه بیشترین آلودگی بین ساعات 20 الی 21 رخ داده است، خاطر‌نشان کرد: چهار راه خیام مشهد بیشترین منطقه دارای آلودگی هوا و منطقه صدف دارای کمترین آلودگی هوا است.

مدیر محیط زیست شهری و توسعه پایدار شهرداری مشهد روز سه شنبه را در طول سال گذشته آلوده ترین روز هفته اعلام کرد و گفت: طبق بررسی های انجام شده در دو ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته وضعیت آلودگی هوا در شهر مشهد کمتر و پنج روز بیشتر دارای هوای پاک بوده ایم.

وی خاطر نشان کرد: آلوده ترین روز مربوط به 28 شهریور ماه سال گذشته با عدد شاخص 154 بود که بیانگر کیفیت ناسالم برای تمامی افراد است.

شاکری روش اظهار داشت: آلاینده اصلی هوای شهر مشهد در سال گذشته ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون بوده ‌و بعد از آن مونواکسید کربن، دی اکسید گوگرد و اکسیدهای نیتروژن در رده های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: در سال 93، یازده ایستگاه سنجش کیفیت هوا در سطح شهر مشهد کار ثبت و اندازه گیری لحظه ای آلاینده های اصلی هوا را صورت داده اند.

مدیر محیط زیست شهری و توسعه پایدار شهرداری مشهد اظهار داشت: بهترین کیفیت هوا در غرب مشهد ثبت شده و بعد از آن منطقه شرقی شهر مشهد کیفیت بهتری را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار