مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد گفت: برای ساماندهی حاشیه کشف‌رود به میزان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از طرف شهرداری اختصاص یافت و کمربند سبز کشف‌رود در جاده گاز احداث می‌شود.
کد خبر: ۴۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 31 May 2015
مرتضی حقیقی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسانه‌ها به عنوان یک بازوی قوی در مجموعه‌های اجرایی هستند و کمک به آگاهی و تحلیل و بررسی دقیق مردم نسبت به فعالیت‌های صورت گرفته دارند و نقد و نظارت منصفانه و اطلاع‌رسانی و تبادل آرا در موفقیت‌های پیش‌رو بسیار مؤثر است.

وی افزود: وظایف سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد شامل مدیریت علمی، گردش‌های مالی منابع، شناسایی قطعات و پلاک‌های بزرگ و خرید و تملک زمین برای پروژه‌های شهری است که در قالب طرح‌های جدید از ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد بیان کرد: در راستای حفظ کمربند سبز شهری با همکاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی پلاک‌هایی تحویل شهرداری شد تا بستر و ظرفیت ملکی مناسبی در اختیار دستگاه‌های بهره‌بردار شهرداری قرار گرفت.

حقیقی تصریح کرد: در سال گذشته 126 مورد از املاک و اسنادی به ارزش 430 میلیارد تومان که متعلق به شهرداری بود و ثبت سند نشده بود سنددار شدند و چرخش منابع مالی را در سیستم املاک و اراضی شهرداری مشهد داشتیم و از محل این چرخش یک ارزش افزوده برای شهر ایجاد شد.

وی تأکید کرد: لکه‌های خدماتی به صورت کامل شناسایی شده و تعامل بردبرد را با مالکان املاک داشتیم و بسیاری از خدمات این حوزه توسط سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد انجام شد و این آمادگی را داریم تا به عنوان مشاوری امین در بحث تفکیک اراضی و دیگر موضوعات مرتبط در کنار مالکان باشیم.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: این کار ارزش افزوده برای زمین دارد و حالتی برد- برد برای شهر و مالک است و استحصال اراضی راهم 12 پلاک و به میزان 385 هزار متر مربع بود که ارزش سهم شهرداری در این رابطه 135 میلیارد تومان است.

حقیقی گفت: سال گذشته 400 پلاک با اعتباری بالغ بر 354 میلیارد تومان داشتیم که 128 میلیارد تومان آن نقد و 226 میلیارد تومان دیگر غیرنقد بود.

وی افزود: برای ساماندهی حاشیه کشف‌رود به میزان 50 میلیارد تومان اعتبار از طرف شهرداری اختصاص یافت که 25 میلیارد تومان نقد و 25 میلیارد تومان غیرنقد هزینه گردید و کمربند سبز کشف‌رود در جاده گاز احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد بیان کرد: با راه‌اندازی تالار مبادلات و مستقلات شهرداری مشهد 373 متر از املاک شهرداری به ارزش 19 میلیارد و 600 میلیون تومان در حال رصد و معامله است و با همکاری ثبت اسناد و املاک مبادله‌ای شفاف خواهیم داشت و در 6 ماهه نخست سال جاری برنامه‌ای ویژه در این خصوص اندیشیده شده است.

حقیقی تصریح کرد: نظام‌نامه خرید و تملک املاک در شهرداری مشهد اجرایی شده و تدوین نظام‌نامه املاک وقفی و نظام‌نامه فعالیت کارشناسان رسمی دادگستری هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: در پلاک 176 هم که شامل دو قسمت به متراژ 171 هکتار و 174 هکتار است 139 پروژه به ارزش 153 میلیارد تومان داریم که با 72 درصد پیشرفت همراه بوده است.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: 3091 واحد مسکونی در مناطق محمدیه، رسالت و کوثر را در برنامه‌ کاری خود داریم که پروژه رسالت 59 درصد، پروژه محمدیه 80 درصد و پروژه کوثر 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حقیقی گفت: سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد مجری تملکات است و در بحث کشف‌رود 4 میلیارد تومان اعتبار نقدی و 46 میلیارد تومان اعتبار غیرنقدی داشتیم و از منابع داخلی هم استفاده کردیم و قطعات 125 متری را به تعداد 172 قطعه تفکیک کردیم.

وی افزود: اگر می‌خواهد برای حاشیه شهر فکری شود باید بودجه نقدی اختصاص یابد و بستر کار در حاشیه شهر فراهم است که در صورت تخصیص اعتبارات نقدی می‌توان برنامه‌ها را اجرایی کرد؛ همچنین در همین رابطه در سال گذشته 50 میلیارد تومان اختصاص یافت که مسئولان برای امسال وعده افزایش این مبلغ را داده‌اند.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد بیان کرد: از انتهای سال 1392، 1050 هکتار زمینی که کاربری‌اش فضای سبز بود تحویل گرفتیم و شهرداری زمانی در طرح‌هایش مؤفق است که دو سال قبل از اجرا برنامه‌های اولیه را انجام داده باشد و به میزان بیش از 20 هکتار از باغات تصرف شده آزاد شد و در کمربند جنوبی هیچگونه نگرانی‌ای در زمینه تصرف زمین نداریم.

حقیقی تصریح کرد: بودجه تملک شهرداری مشهد 3 هزار و 500 میلیارد تومان است که 1350 میلیارد تومان تفیض شده است و به نسبت سال گذشته افزایشی دوبرابری را داشته است، همچنین رشد 1.8 درصدی را هم درخصوص مسکن ارزان قیمت داشته‌ایم.

وی تأکید کرد: برای سال 1394 مصوبه شورای سوم در بحث بسترسازی نقاط کم‌برخوردار شهر را داشتیم که 2500 واحد مسکونی آماده بهره‌برداری است و تولید درآمد پایدار را برای شهرداری داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار