رئیس هیئت مدیره خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه:
رئیس هیئت مدیره خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه گفت: بانک اطلاعات سلولی باید سالها پیش در اصفهان راه‌اندازی می‌شد و ایجاد این بانک در استان یک امر ضروری است.
کد خبر: ۴۱۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 23 April 2017
تابناک اصفهان: به گزارش خبرنگار مهر، رویا شرکت ظهر یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز شاهد راه اندازی بانک اطلاعات سلولی در دیگر استان‌ها هستم و این در حالی که استان اصفهان در این حوزه عقب مانده است و باید هرچه سریعتر در این حوزه گام بردارد.

وی بیان داشت: بانک اطلاعات سلولی در بیمارستان سید الشهدا از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه اندازی شد اما به دلیل برخورد با مشکلات بودجه‌ای تنها در حد ثبت نام داوطلبین باقی مانده است.

رئیس هیئت مدیره خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه تصریح کرد: در گذشته به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک نفر به بیماری نقص ایمنی اولیه مبتلا بود و امروز بر اساس آخرین تحقیقات پزشکی از هر یک هزار و دویست نفر یک نفر به بیماری نقص ایمنی اولیه مبتلا است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بین ۷۰ تا ۹۰ درصد بیماران نقص ایمنی اولیه شناسایی نشدند، اضافه کرد: در کشورهای اروپایی یک سیستم غربالگری و تست تشخیص برای شناسایی بیماران نقص ایمنی اولیه وجود دارد و این در حالی است که در ایران هنوز مجهز به این تست تشخیصی نیستیم.

شرکت با اشاره به اینکه یک بانک اطلاعات سلولی غنی نداریم، ادامه داد: اصفهان باید هرچه زودتر در ایجاد و راه اندازی بانک اطلاعات سلولی قوی همت کند.

وی گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی سلولی نیازمند آگاه سازی مردم و مشارکت همه شهروندان در این زمینه است.

رئیس هیئت مدیره خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره (س) افزود: بانک اطلاعات سلولی از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر کمک به بیماران نقص ایمنی اولیه که نیازمند پیوند مغز استخوان هستند، برای سایر بیماران و پژوهش های پزشکی نیز مفید است.

وی اضافه کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی سلولی با نمونه برداری از خون افراد انجام می شود و زمان و هزینه ای برای داوطلبان ندارد، بنابراین هر فردی می تواند با مراجعه با سازمان انتقال خون در ۱۸ شهر اصلی کشور مانند اصفهان نسبت به این امر اقدام کند.

شرکت ادامه داد: اغلب بیماران نقص ایمنی اولیه در صورت تشخیص زودهنگام باید بصورت مداوم یا مادام العمر هر ۲۱ روز یکبار یا ماهیانه از داروهای مختلف گران قیمت مانند GCSF، IVIG و اینترفرون گاما استفاده کنند و علاوه بر آن برای هر دوره از ۳۵۰ هزار تا ۲ میلیون تومان بپردازند، لذا بسیاری از بیماران قادر به تامین این هزینه ها نیستند و در اینجا نقش خیران پررنگ می شود.

وی گفت: خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه مجهز به یک پژوهشگاه مجهز است که کارهای تحقیقاتی زیادی را در حوزه بیماران نقص ایمنی اولیه انجام داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار