نیلی همکاری سازنده با سایر دانشگاه های کشور را از دیگر فعالیت های ارزنده این دانشگاه دانست و افزود: ایجاد رشته مکاترونیک با دانشگاه تربیت مدرس در راستای کاهش هزینه ها در تربیت نیروی ماهر موثر بوده است.
کد خبر: ۴۱۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 23 April 2017
رئیس دانشگاه صنعتی همدان از تدوین سند راهبردی ۱۰ساله و برنامه عملیاتی ۵ ساله برای دانشگاه صنعتی همدان خبر داد.

به گزارش مهر، محمودنیلی در نشست هیئت رئیس دانشگاه صنعتی همدان از طراحی چشم انداز توسعه دانشگاه صنعتی همدان خبر داد و افزود: تدوین سند راهبردی ۱۰ ساله و برنامه عملیاتی ۵ساله دانشگاه با تکیه بر ارتقا رتبه دانشگاه به رتبه دهم دانشگاه های صنعتی کشور از حیث تاثیر گذاری و مهارت آموزی، افزایش ۲.۵ برابری درآمدهای اختصاصی دانشگاه و جذب خیرین برای تامین ۲۰ درصد هزینه های دانشگاه تدوین شده است.

وی از بازخوانی ارتباط صنعت و دانشگاه در این سند خبر داد و افزود: از طریق ورود به طرح های نوظهور و دخالت دادن مدیران صنایع درآینده نگری دانشگاه می توان ارتباط صنعت و دانشگاه را بهبود بخشید.

محمود نیلی توسعه رشته های بین دانشگاهی با تکیه بر رفع نیازهای منطقه با همکاری دانشگاههای دیگر را از برنامه های این چشم انداز دانست و افزود: ارتقاء سطح کارآیی آزمایشگاه ها از طریق راه اندازی آزمایشگاه مرکزی از دیگر اهداف این برنامه است.

وی در ادامه راهبرد اتخاذ شده در دولت تدبیر و امید در زمینه مشارکت محوری و جذب خیرین را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تغییر نگرش در برنامه سازی و بودجه ریزی دانشگاه از دولت محوری به مشارکت محوری و حضور خیرین  از نکات بارز فعالیت دولت در چهار سال اخیر بوده که مصداق آن حضور بنیاد علوم و هنر فرشچیان در تکمیل و بهره برداری از پروژه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی همدان است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان افزود: عقد توافقنامه با بنیاد علوم و هنر فرشچیان برای تکمیل دانشکده مهندسی فناوری های نوین فرشچیان با تعهد ۳۵ میلیارد ریالی در راستای جذب خیرین بوده است.

وی تغییر روابط صنعت و دانشگاه را از دیگر راهبردهای اساسی دانشگاه صنعتی دانست و افزود: مدیران صنعت به عنوان مشاورین دانشگاه در برنامه ریزی های آتی سهیم و دخیل هستند و خوشبختانه در حال حاضر ۳ شرکت بزرگ استان و یک شرکت بزرگ کشور در برنامه ریزی دانشگاه صنعتی سهم دارند.  

نیلی همکاری سازنده با سایر دانشگاه های کشور را از دیگر فعالیت های ارزنده این دانشگاه دانست و افزود: ایجاد رشته مکاترونیک با دانشگاه تربیت مدرس در راستای کاهش هزینه ها در تربیت نیروی ماهر موثر بوده است.

وی از همکاری ملی و بین المللی دانشگاه صنعتی همدان در راستای رفع نیازهای منطقه خبر داد و اظهار داشت: ایجاد مرکز تحقیقات مهندسی سرد با همکاری دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه لولوآ سوئد در همین راستا و در جهت رفع نیازهای منطقه بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان احداث و تجهیز آزمایشگاه مرکزی به متراژ ۲۲۰۰ مترمربع را از دیگر اقدامات مهم دانشگاه صنعتی در سه سال اخیر دانست و افزود: راه اندازی آزمایشگاه تکنولوژی برتر  TGA و  DSC و DTA در استان و راه اندازی ۱۱ آزمایشگاه آموزشی با رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۲ از دیگر اقدامات مهم دانشگاه صنعتی همدان در سالیان اخیر بوده است.

وی افزود: افزایش تعداد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی به میزان ۹ برابر، درخشش فارغ التحصیلان دانشگاه در کنکور سراسری با کسب رتبه های تک رقمی و برگزاری دوره های اجباری HSE با پوشش ۱۰۰درصدی دانشجویان برای نخستین بار در ایران از دستاوردهای مهم دانشگاه در حوزه آموزش بوده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار