با ۲۲۰ کارگر چینی؛
وزير راه و شهرسازي با تشريح آخرين وضعيت اجرايي آزادراه تهران ـ شمال گفت: هفته آينده درباره قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تصميم‌گيري مي‌شود.
کد خبر: ۴۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 30 May 2015
به گزارش تابناک یزد، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، در خصوص آخرين وضعيت آزادراه تهران شمال و نهايي شدن زمان بهره‌برداري از آن اظهار کرد: خوشبختانه همان‌ طور که انتظار مي‌رفت پروژه ساخت آزادراه تهران شمال به خوبي فعال شده و من وظيفه خودم مي‌دانم از آقايان سعيدي‌کيا، رئيس بنياد مستضعفان و خواجه‌دليري، معاون ساخت اين بنياد، به خاطر همت جدي در پايان اين پروژه تشکر کنم.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه خوشبختانه تکليف قرارداد قطعه ۱ پروژه آزادراه تهران شمال با طرف چيني مشخص و فعاليتش آغاز شده است، گفت: چيني‌ها ۹۰ درصد ساخت تونل قطعه يک را بر عهده دارند و من از کارگاه ساخت تونل بازديد کردم؛ حدود ۲۲۰ نفر در اين کارگاه مشغول به فعاليت‌اند. اين پيمانکار ساخت پل‌هاي نيمه‌ تمام قطعه ۱ را نيز بر عهده دارد.
وي با اشاره به وجود ۲ تونل بسيار بزرگ در قطعه يک آزادراه تهران شمال افزود: يکي از اين تونل‌ها، تونل تالون با ۴ هزار و ۹۰۰ متر طول است که حفاري آن تمام شده و تنها بخش لاينينگ آن باقي مانده؛ ضمن اينکه عمليات اجرايي اين بخش نيز فعال است و اميدوارم ظرف يک سال آينده لاينينگ اين تونل به پايان برسد.
آخوندي با اشاره به اجراي ساخت‌وساز بزرگ‌ترين تونل حمل‌ونقلي و آزادراهي ايران از سوي دو شرکت ايراني ادامه داد: ساخت تونل يکپارچه البرز با ۶ هزار و ۴۰۰ متر طول کار بزرگي است که مهندسان ايراني با کيفيت خوبي در حال انجام اين پروژه هستند تا به حال ۲ هزار و ۳۰۰ متر اين تونل حفاري شده و پيمانکاران ايراني توانسته‌اند رکورد حفر روزانه ۵ تا ۶ متر تونل را ثبت کنند که رکورد خوبي است.
وي تأکيد کرد: ساخت اين آزادراه با سرعت خوبي به پيش مي‌رود. براي قطعه ۲ هم فکر خوبي شده و تونل ۶ هزار و ۴۰۰ متري البرز در اين قطعه از آزادراه تهران شمال قرار دارد؛ ضمن اينکه طراحي اين قطعه به پايان رسيده و هفته آينده نيز جلسه‌اي با آقاي سعيدي‌کيا، رئيس بنياد مستضعفان، در خصوص اين آزادراه برگزار مي‌شود و درباره قطعه ۲ تصميم‌گيري مي‌کنيم.
آخوندي با تأکيد بر اينکه ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران شمال نياز به تصميم‌گيري‌هاي سخت‌تري دارد، بيان کرد: در اين قطعه به بخش بسيار سخت «هزار چم» برخورد مي‌کنيم و در خصوص اين بخش بايد کارهاي زيادتري انجام شود، البته همکاران ما در وزارت راه و شهرسازي خوشبختانه توسعه خوبي در جهت بهبود وضعيت جاده چالوس انجام داده‌اند و در حال چهاربانده کردن حدود ۲۰ کيلومتر قبل از قطعه ۴ در منطقه مرزن‌آباد هستند که اقدام مناسبي محسوب مي‌شود و اميدوارم بتوانيم اين پروژه را از اين وضعيت نااميدي مردم نسبت به پايان آن نجات دهيم تا به يک وضعيت اميدواري رسيده و پروژه را در اختيار مردم قرار دهيم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار