در مراسمی با حضور امام جمعه، مدیر آموزش‌وپرورش، جمعی از معلمان و دانش‌آموزان، از نفرات برتر طرح جابربن حیان در شهرستان پلدختر تجلیل شد .
کد خبر: ۴۱۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 20 April 2017
 امام جمعه پلدختر روز چهارشنبه در این مراسم گفت: توجه به امر تحقیق و پژوهش در علم‌آموزی مهم است و از عوامل پیشرفت و توسعه جوامع بشری محسوب می‌شود.


حجت الاسلام محمد سوری تحقیق و پژوهش را مقوله‌ای بسیار مهم از نظر اسلام دانست و افزود: قرآن کریم انسان را به دلیل داشتن عقل، درک و استدلال و قدرت تحقیق و پژوهش به مرحله والای کرامت می‌رساند.


وی گفت: انسان از طریق تحقیق و پژوهش می‌تواند راه عقلی درک و رسیدن به مفاهیم قرآنی را بیابد و این امر از بدیهیات دین مبین اسلام است.


مدیرآموزش و پرورش پلدختر در این مراسم گفت: برگزاری طرح جابر بن حیان به صورت تحقیق و پژوهش توسط دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با ورود به مدرسه انجام می‌شود.


علیرضا افتخاری افزود: برگزاری این طرح زمینه ایجاد تلاش و بروز خلاقیت را در دانش‌آموزان  را به همراه داشته و آنها می‌توانند در همین رده سنی با رشد علمی آشنا و خودباری مواجه شوند.


مدیر آموزش و پرورش پلدختر بر لزوم افزایش مهارت‌های آموزشی در دانش‌آموزان تاکید و عنوان کرد: طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش با هدف ارتقا مهارت و یکی از مهم‌ترین دستاوردها در نظام تعلیم و تربیت کشور است.


وی گفت: امسال معلمان راهنما، رابطین و اولیای دانش آموزان در اجرای این طرح زحمات زیادی را کشیده‌اند که جا دارد از تلاش بی‌شائبه آن‌ها قدردانی شود.


افتخاری تصریح کرد: با اجرای این طرح 500 نفر از دانش‌آموزان در مدارس شهرستان برگزیده شدند که از این تعداد 39 نفر در مقطع ابتدایی به عنوان نفر برتر شناخته شدند.


در ادامه از سوی اداره آموزش و پرورش پلدختر از 18 معلم رابط، ناظر، داور و دانش‌آموزان برتر جشنواره جابربن‌حیان در شهرستان پلدختر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار