نویسنده، قصه‌های پرفراز و نشیب «آب هرگز نمی‌میرد» این اثر را در 11 فصل و در 742 صفحه با نثری دلپذیر و صمیمی به رشته تحریر در آورده است.
کد خبر: ۴۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 30 May 2015

جدیدترین اثر سردار حمید حسام با عنوان «آب هرگز نمی میرد» در بردارنده خاطرات جانباز و پیشکسوت دوران دفاع مقدس میرزا محمد سلگی است که روز هفتم خردادماه در همدان رونمایی می‌شود.

به گزارش تسنیم ، این اثر با استفاده از تاریخ شفاهی و با انجام مصاحبه‌هایی در چندین فصل به‌نگارش سردار حمید حسام و مصاحبه‌گری جمشید طالبی از انتشارات سوره مهر به انتشار رسیده است که به‌مناسبت گرامیداشت سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار و پیروزی در همدان رونمایی می‌شود.

این اثر در خود روایتی جدید از روزهای راوی جانباز دوپاقطع و پیشکسوت دوران دفاع مقدس، میرزا محمد سلگی، و بیان روایت همرزمان و تعدادی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مورد وی است.

نکته قابل توجه این کتاب این است که راوی کتاب حاج میرزا محمد سلگی، نویسنده کتاب سردار حمید حسام و مصاحبه‌گر کتاب جمشید طالبی هر سه از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس هستند.

این کتاب از فرهنگ عاشورایی، نمادهای عاشورا و وفاداری به ائمه معصومین برگرفته شده که در مصاحبه‌های این کتاب حدود 50 نفر شرکت داشتند و چینش خاطرات بر اساس زمان، عملیات‌ها و اولویت‌بندی در صورتی که به محتوا آسیبی وارد نشود به‌خوبی در این کتاب انجام گرفته است.

«آب هرگز نمی‌میرد» روایت فرمانده و جانباز دوران دفاع مقدس است که در این دوران 6 بار مجروح شد و بار هفتم جانباز شد و نویسنده در این اثر به فراز و فرودهای زندگی میرزا محمد سلگی می‌پردازد.

در این کتاب مصاحبه با سه فرمانده لشکر؛ سردار حسین همدانی، حاج مهدی کیانی و سردار شادمانی پیرامون شخصیت حاج میرزا محمد سلگی آمده است.

نویسنده، قصه‌های پرفراز و نشیب این اثر را در 11 فصل و در 742 صفحه با نثری دلپذیر و صمیمی به رشته تحریر در آورده و با به‌کارگیری کمترین و بهترین کلمات، عمیق‌ترین مفاهیم را به مخاطب منتقل می‌کند و او را در همه حوادث با راوی همراه و همگام می‌سازد.

همایش نکوداشت پیشکسوت جانباز، حاج میرزا محمد سلگی فرمانده گردان 152 حضرت ابوالفضل(ع) لشکر 32 انصار الحسین(ع) و رونمایی از کتاب خاطرات ایشان با حضور فرماندهان عالی دفاع مقدس پنج‌شنبه 7 خردادماه امسال از ساعت 10 در مجتمع فرهنگی ابن‌سینای همدان برگزار می‌شود.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید:
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار