یزدی‎‎ها برای توسعه آستان امامزاده سید جعفر محمدوقف مشارکتی می‎‎کنند.
کد خبر: ۴۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 30 May 2015
به گزارش تابناک یزد، همزمان با سالروز ولادت منجی عالم حضرت مهدی(عج)، آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) با برگزاری سومین جشن "در انتظار آفتاب" میزبان بیش از 20 هزار مشتاق و منتظر امام زمان(عج) خواهد بود.
حجت الاسلام "رضا رویت" مدیر آستان امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد، امروز در جمع رسانه‎‎های گروهی ضمن اعلام این خبر، از این مراسم جشن به عنوان یکی از بزرگترین برنامه‎‎های جشن کشور یاد کرد که در دو سال اخیر میزبان سالانه 15 هزار نفر از مردم دارلعباده یزد بوده است.

وی با اشاره به برنامه‎‎های متنوع پیش بینی شده در جشن امسال که شب سه‎‎شنبه دوازدهم خردادماه جاری از ساعت 20 در محل این آستان مقدس برگزار خواهد شد، پیش‎‎بینی کرد که در سومین سال برگزاری این جشن بیش از 20 هزار نفر در این مراسم حضور یابند.

رویت از مهمترین برنامه‎‎های جشن امسال را دعوت از تازه مسلمانی به نام "سوف یاوی" از کشور ماداگاسکار آفریقا، نورافشانی گسترده در فواصل متعددی از مراسم، پرواز 110 بالون شادی، احتزاز پرچم مقدس جمکران، پذیرایی از کودکان در خانه کودک و نیز برپایی نمایشگاه دستاوردهای مجموعه‎‎های فرهنگی استان، یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‎‎های ویژه در جشن امسال را قرعه کشی وقف مشارکتی ذکر کرد و در این مورد گفت: به منظور خرید قطعه زمینی برای توسعه استان مقدس امامزاده در طرحی در قالب وقف مشارکتی، مشارکت‎‎های جزئی مردم را در این رابطه با فروش قبوض 20 هزار تومانی جمع آوری می‌‌کنیم.

وی اضافه کرد: براساس برنامه، در مراسم جشن امسال به قید قرعه از 12 نفر از مشارکت کنندگان در این وقف مشارکتی 12 جایزه ارزنده شامل یک دستگاه خودروی پراید و یازده وام قرض الحسنه 20 میلیون تومانی اهدا خواهد شد.

مدیر آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) با تاکید بر این که جوایز اهدایی در این مراسم از سوی بانیان جشن تامین شده و ارتباطی با موقوفات مشارکتی مردم ندارد، همچنین اظهار کرد: علاوه بر این نیز در مراسم قرعه کشی بین عموم حاضران در این جشن، به پنج برنده سفر هوایی به مشهد مقدس و به 12 نفر نیز کارت خرید یک میلیون ریالی اهدا می‎‎شود.

برگزاری جشن‎‎های ویژه خواهران در 10 بقعه و امامزاده

حجت السلام "مسعود دهقانی زاده" معاون فرهنگی اداره اوقاف شهرستان یزد نیز اهم برنامه‎‎های مورد نظر در عید نیمه شعبان را برگزاری جشن‎‎های میلاد امام زمان(عج)، احیای شب نیمه شعبان و نیز برگزاری برنامه جشن ویژه خواهران در 10 امامزاده و بقعه متبرکه در عصر روز سه‎‎شنبه دوازدهم خردادماه ذکر کرد.

وی با بیان این که عید نیمه شعبان پس از عید نوروز و شب‎‎های قدر، از ایام پر ازدحام در امامزادگان است، بر ساماندهی جشن‌‌های نیمه شعبان با اجرای برنامه‎‎های فاخر و متناسب با تمام اقشار جامعه در مساجد، امامزاده‎‎ها و مراکز فرهنگی تاکید کرد.

دهقانی زاده وقف مشارکتی را یکی از ابتکارات استان همانند راه‎‎اندازی انجمن یاوران وقف در استان برشمرد و هدف از آن را ایجاد وقف‎‎های جدید و عمومی کردن وقف در جامعه ذکر کرد.

به گفته وی، پول‎‎های جمع آوری شده در این برنامه طبق ضوابط تعیین شده نگهداری و پس از رسیدن به مقدار مورد نیاز از سوی اوقاف در محل مورد نظر مشارکت‌‌کنندگان در این برنامه، هزینه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار