ارشد نظامی آجا در استان سمنان:
ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان سمنان، از برگزاری رژه ۲۹ فروردین ماه با حضور یگان‌های منتخب رزمی استان خبر داد و گفت: این مراسم فقط در شاهرود برگزار می شود.
کد خبر: ۴۰۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲ 16 April 2017

امیر سرتیپ دوم ستاد علیرضا فخر آبادی در نشست خبری عصر دوشنبه خود به میزبانی ستاد فرماندهی لشگر ۵۸تکاور ذوالفقار شاهرود، ضمن اشاره به برنامه های هفته ارتش و روز نیروی زمینی، بیان داشت: غباروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، ائمه جمعه، محافل قرآنی، پیاده روی خانوادگی، حضور در نماز جمعه و ... در زمره برنامه های روز ارتش در استان سمنان است اما رژه نیروهای مسلح تنها در شاهرود برگزار می شود.

 

علیرضا فخر آبادی لشگر 58تکاور شاهرود

وی افزود: رژه یگان های نمونه از تیپ های ۱۵۸ شهید کشاورزیان و ۲۵۸ شهید پژوهنده و قرارگاه عملیاتی لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار در کنار برخی یگان های منتخب نیروهای مسلح استان سمنان رژه روز ۲۹فروردین ماه را در شاهرود و در میدان ولایت برگزار خواهند کرد.

خباز برای سخنرانی در رژه دعوت شده است

فرمانده لشگر ۵۸تکاور ذوالفقار با بیان اینکه از استاندار سمنان دعوت شده تا سخنران اصلی مراسم ۲۹ فروردین باشد، گفت: تا کنون قرار بر سخنرانی محمد رضا خباز در این روز است اما در صورت عدم حضور وی، فرماندار شاهرود سخنران مراسم محوری روز ارتش در شاهرود است.

فخرآبادی در دیگر بخش سخنان خود، ضمن اشاره به برگزاری رزمایش های نیروی زمینی به مثابه برنامه روتین کاری این یگان نظامی، ابراز داشت: به دلیل مسائل امنیتی نمی توان زمان و مکان دقیق رزمایش های سال۹۶ را بیان کرد اما برگزاری رزمایش در هر نقطه و در هر زمان بنا به صلاحدید مسئولان ارشاد آجا در استان سمنان برگزار می شود همچنین باید گفت برگزاری رزمایش های مختلف در زمره برنامه های روزمره ارتش در جای جای ایران اسلامی است.

وی افزود: چابک سازی نیروهای رزمی، افزایش تحرک یگان ها بر طبق دستور العمل و تاکیدات جدید فرمانده ارتش جمهوری اسلامی، ارتقای توان رزمی نیروها، ارتقای سلاح های یگانی و ... در زمره اقدامات نظامی بوده که در طول یک سال گذشته در قرارگاه عملیاتی لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار و تیپ های ۱۵۸ و ۲۵۸ این لشگرصورت گرفته است.

لشگر۵۸ تکاور ذوالفقار مایحتاج خود را از داخل استان تامین می کند

ارشد نظامی آجا در استان سمناندر پاسخ به سوالی با موضوع نقش آجا در اقتصاد مقاومتی، گفت: از زمان اعلام دستور مقام معظم رهبری در این زمینه اقدامات خوبی در یگان های لشگر صورت گرفته که برای مثال خرید تمامی مایحتاج مورد نیاز لشگر از جمله خوراک، پوشاک و ملزومات کارکنان پایور و وظیفه از داخل شهرستان شاهرود و استان با هدف کمک به اقتصاد محلی یکی از این اقدامات است.

فخر آبادی همچنین بیان داشت: ارتش همچنین بر اشتغال زایی نیز تاکید ویژه ای دارد که از نمونه آن مهارت آموزی برای سربازان ویژه دوران ترخیص از سربازی است که در این راستا نیز لشگر۵۸ تکاور اقدامات خوبی را در دست اقدام دارد.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که آجا بر روی آن در سراسر کشور تاکید دارد، استفاده از دوچرخه در یگان های رزمی و نظامی با هدف کاهش مصرف بنزین، گازوئیل، استهلاک خودرو و ... است اما این اصل به معنای نداشتن سوخت کافی توسط ارتش نیست چرا که در هر یگان چندین پمپ بنزین وجود دارد که البته در نهایت استفاده از دوچرخه در راستای کاهش مصرف سوخت و در نتیجه هزینه های لشگر در زمره دیگر اقدامت اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار در شاهرود می ماند

فرمانده لشگر۵۸ تکاور ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران درپاسخ به سوالی دیگر درباره احتمال خروج این لشگر از داخل شهر شاهرود، گفت: فعلا تصمیمی در این باره گرفته نشده هرچند برخی نقاط و برخی پادگان های ما مانند ۷۷ خراسان در برخی بخش ها به خارج از شهر راه یافتند اما در این باره باید ملزومات و سازوکار ویژه ای از بالا صورت گیرد که تا کنون این امر برای ما رخ نداده از سوی دیگر اگر یگان های رزمی برای شهر ایجاد مزاحمت کنند می توان درباره تغییر مکان آنها از سوی مقامات بالا دست در ارتش کشور تصمیم گیری کرد چرا که این امر تابع برخی مقررات خاص است.

فخرآبادی در پاسخ به سوالی پیرامون آموزش و ارتقای سربازان آجا، ابراز داشت: سرباز وقتی وارد سامانه ارتش می شود ممکن است حتی فرایض دینی خود را نیز به خوبی نداند اما آجا سعی دارد به گونه ای این جوانان را آموزش دهد که در بدو خروج از سیستم، انسانی دیگر هستند که قطعا تفاوت های بسیاری کرده اند.

وی افزود: امروز شاهد برگزاری مسابقات خوب فرهنگی، قرآنی، ورزشی و ... در داخل یگان های لشگر و همچنین یگان های رزمی منطقه و کشور هستیم که به ارتقای سطح معنوی و جسمی سربازان می انجامد.

هیچ پرنده بیگانه ای نمی توان بدون اجازه در آسمان ایران پرواز کند

ارشد نظامی آجا در استان سمنان در پاسخ به دیگر سوالی درباره تجهیزات نظامی و ارتقای توان رزمی به خصوص در تجهز پهبادهای رزمی در استان سمنان، گفت: بسیاری موارد را نمی توان در رسانه ها عنوان کرد اما ما نیز در شمال شرق کشور و همچنین در استان سمنان از تجهیزاتی مانند پهباد استفاده می کنیم برای مثال هستند خلبان هایی که بنا به درخواست ما برای رزمایش ها پهبادهای بدون سرنشین را عملیاتی می کنند که خوشبختانه باید گفت توان رزمی ارتش در این زمینه بسیار بالا است.

فخرآبادی بیان داشت: ما امروز به آن حد از توان رزمی رسیده ایم که حتی اگر پرنده ای بیگانه در آسمان تکان بخورد با وجود اینکه آسمان تحت سیره قرارگاه پدافند هوایی ارتش است، ما نیز با همراهی یگان های پدافند هوایی مان به یاری این دلیر مردان خواهیم رفت تا نگذاریم دشمنان ایران نگاهی مسموم به آسمان و زمین ایران اسلامی داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود درباره اقدامات عمرانی سال۹۶ لشگر۵۸ تکاور ذوالفقار توضیح داد: در سال گذشته کتابخانه کوی سازمانی این لشگر مورد بهره برداری قرار گرفت که در سال جاری نیز با حضور مقامات، مجتمع ۴۰واحدی مسکونی ارتش در شاهرود افتتاح می شود.

۱۶۰ نفر در لشگر ۵۸ معتکف شدند

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان و ستاد فرماندهی لشگر۵تکاور ذوالفقار نیز در این نشست و در پاسخ به سوالی درباره اقدامات معنوی و فرهنگی لشگر ۵۸ تکاور در شاهرود، گفت: ۱۶۰۰ نفر در روزهای میانی رجب در مسجد لشگر معتکف شدند که نسبت به سال های گذشته از رشد خوبی برخوردار بود.

حجت الاسلام غلامی بیان داشت: مجموعه لشگر۵۸ تکاور ذوالفقار مانند سایر یگان های رزمی ارتش بر روی آموزش های معنوی و اقدامات فرهنگی تاکید ویژه ای دارد که برگزاری ۱۲۰ساعت آموزش ضمن خدمت برای هر سرباز با موضوعاتی مانند اخلاق، قرآن، تفسیر و ... از جمله آنها است، همچنین برگزاری نشست های قرآنی در هر سه شنبه از هفته و برگزاری مراسم زیارت عاشورا در هر پنج شنبه از دیگر نمونه اقدامات فرهنگی این یگان رزمی است.

وی افزود: در مجموع تیپ ۱۵۸ و قرارگاه لشگر۵۸ شاهرود ۶۰کلاس آموزش قرآن کریم برای کارکنان پایور و وظیفه در طول هفته برگزاری می شود که می تواند به نوبه خود بزرگترین محفل قرآنی شاهرود باشد که به صورت هفتگی برقرار است همچنین باید گفت برگزاری سه وعده نماز جماعت در مسجد لشگر از دیگر اقدامات فرهنگی و معنوی عقیدتی سیاسی در لشگر ۵۸ محسوب می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار