معاون امور دولت، مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدف ما این است که سهم استان کرمان با توجه به مزیت هایی که در بخش آی تی وجود دارد، در این سبد اقتصادی پررنگ شود.
کد خبر: ۴۰۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 15 April 2017
مرتضی براری ظهر پنجشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و نشست مشترک کارگروه اشتغال و استان کرمان با حضور وزرای ارتباطات و تعاون و رفاه گفت: اعتقاد داریم آی سی تی می تواند سبد درآمدی جدید برای کرمان باشد زیرا اکنون درآمد این استان از حوزه معدن، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، صنعت و ... است.

وی با اشاره به اینکه بازار ای سی تی یک  بازار به شدت در حال رشد است، عنوان کرد: پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه حجم بازار آی سی تی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان باشد.

براری بیان کرد: هدف ما این است که سهم استان کرمان با توجه به مزیت هایی که در بخش آی تی وجود دارد، در این سبد اقتصادی پررنگ باشد.

معاون امور دولت، مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: استان کرمان در حوزه دانشگاهی بسیار غنی است بیش از ۱۱۰ هزار دانشجو و بیش از ۱۷۰ دانشگاه، دانشکده و موسسه دانشگاهی در این استان وجود دارد که مهم ترین سرمایه و مزیت استان برای اقتصاد بخش ما است و بخش دیگر حوزه زیرساخت است.

وی بیان کرد: استان کرمان در ابتدای دولت تدبیر و امید از لحاظ زیرساختی بسیار مشکل داشت و رتبه ۲۲ کشور در حوزه آی تی سی را به خود اختصاص داده بود که این رتبه سال قبل به ۲۱ رسید و امیدواریم تا چند ماه آینده با سرمایه گذاری که صورت می گیرد این رتبه به کمتر از ۱۵ کشوری برسد.

براری ادامه داد: طی شش ماه گذشته در زیرساخت های استان بیش از هزار و ۱۹۴ سایت ۳G و ۴G در سطح استان نصب کرده ایم و طی شش ماه آینده هزار و ۲۲۰ سایت استان را توسعه می دهیم و سرمایه گذاری خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: نیروی انسانی ارزشمندی در این استان وجود دارد و سعی می کنیم کسب و کارهای آی تی را در استان ایجاد کنیم و بعد آنها را به بازار ملی و بین المللی متصل کنیم.

معاون امور دولت، مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: شرکت هایی که وجود دارد به فارغ التحصیلان، دانشگاه ها و ... کمک کنند تا اشتغال در این زمینه ایجاد کنند و در حوزه تولید و محتوا اقداماتی انجام دهند.

براری تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان کرمان منسجم است و به جد بحث پوشش ارتباطی استان را پیگیری می کنند و تلاش می کنیم برای رفع این مشکلات مصوبات خوبی داشته باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار