نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه رشد و توسعه دراین شهرستان باید طی شود، گفت: ایجاد بندر خشک و به دنبال آن توسعه اقتصادی این راه را هموار خواهد کرد.
کد خبر: ۴۰۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 13 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، ابوالفضل حسن بیگی شامگاه چهارشنبه در جمع موثران دامغان به میزبانی تالار همایش های بهزیستی دامغاناین شهر ضمن بیان اینکه زمینه رشد و توسعه همه جانبه دامغان فراهم است و باید برای طی کردن این روند تمام تلاش وسعی خود را به کار گیریم، ابراز داشت: نزدیک به یک‌سال از فعالیت مجلس دهم می گذرد و تا کنون طرح ها و برنامه های متفاوتی برای کمک به رشد و توسعه شهرستان تنظیم شده که برنامه ریزی برای۴۵طرح بزرگ و کوچک نمونه این امر است.

ابوالفضل حسن بیگی نماینده دامغان

ویایجاد بندر خشک را یکی از این طرح ها ذکر کرد که نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی منطقه دارد و گفت: همچنین یکی دیگر از طرح ها، دو بانده شدن محور مواصلاتی دامغان-جندق - اصفهان محسوب می شود که با اجرای کامل آن کمک بزرگی به اقتصاد شهرستان خواهد شد که این عوامل به عنوان مطالبه مردم دامغان مد نظر قرار دارد.

عضو خانه ملت در ادامه برشمردن مطالبات مردم دامغان در راه توسعه، توضیح داد: ایجاد طرح بزرگراه در محور مواصلاتی دامغان- دیباج - گلوگاه یکی از برنامه های وزارت راه و شهرسازی بوده که با اجرای این طرح بندر امیرآباد در استان مازندران به دریای جنوب متصل خواهد شد و در بحث ترانزیتی این محور نقش مهم و حیاتی برای شهرستان دارد که این امر را نیز از مسئولان می خواهیم تا مد نظر قرار دهند.

حسن بیکی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تغییر الگوی کشت کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون یک هزار و ۹۲ هکتار از سطح زمین های کشاورزی دامغان با پرداخت تسهیلات ارزان و بلاعوض تحت پوشش طرح آبیاری قطره ای قرار گرفته و این طرح در سال جاری به میزان ۱۰هزار هکتار افزایش پیدا خواهد کرد اما این امر کفایت نمی کند لیکن باید بخش کشاورزی را حمایت کرد و بحث تغییر الگوی کشت نیز به عنوان یک ضرورت با توجه به کمبود منابع آبی در بین کشاورزان ترویج شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل هستند، افزود: باید کوشید واحدهای صنعتی، تولیدی و معادن را تقویت کرد تا روند رشد و توسعه کشور شتاب گیرد و اقتصاد نیز پررنگ شود لذا باید گفت دولت و مجلس برنامه های خوبی را برای کمک و تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی و معادن دارند و از سرمایه گذاران این بخش ها حمایت می کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین راه و مسیر پیشرفت و توسعه کشور برنامه ریزی است، گفت: دنیا با برنامه ریزی جلو رفته و رشد و توسعه پیدا می کند و اگر ما با این مقوله بیگانه باشیم و به دنبال کارهای حاشیه ای برویم بدانیم همچنان به عقب ماندگی کشور، استان و شهرستان کمک کردیم.

حسن بیکی برنامه ریزی را حاصل آموزش صحیح دانست و گفت: وجود حوزه های علمیه و مراکز آموزش عالی متعدد در شهرستان یکی از راه های رشد و توسعهاست که باید از این مراکز به خوبی حمایت شوند.

وی در خاتمه با بیان اینکه بیمارستان ولایت دامغان از دستاوردها و ره آورد سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در سال ۸۵ است، گفت: از سوی معظم له برای احداثاین بیمارستان ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد و هیچ فردی نمی تواند انجام این پروژه را به اسم خود تمام کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار