در همایش اقتصاد مقاومتی رودسر:
وی موضوع بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی را در استان مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی استان فرسوده است، گفت: با اندک سرمایه می توان آنها را به خط تولید آورد یا خطی تولیدی که تعطیل است و قابلیت راه اندازی دارند فعال کنیم.
کد خبر: ۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷ 10 February 2015
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان عصر دوشنبه در این همایش، اقتصاد مقاومتی را اقتصاد انفعالی و ایستایی ندانست و گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی پویا و رو به جلو است و باید از داشته های خود به بهترین شکل ممکن بهره گیری کنیم. 

'علی منتظری' با اشاره به الزامات در مبحث اقتصاد مقاومتی ، همراهی و همسویی مردم و نیز کسانی که در این راه ذینفع هستند را مورد تاکید قرار داد و از علمای دین و بزرگان کشور خواست در جهت توسعه و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه اهتمام لازم را داشته باشند. 

وی با بیان این که در حوزه صنعت داشته های ما مشخص است و باید از ظرفیت های کنونی در این حوزه به خوبی استفاده کنیم، بیان داشت: هم اکنون 40تا 60درصد ظرفیت استان در این حوزه خالی است که باید از آن استفاده بهینه کنیم. 

منتظری در ادامه با اشاره به این که در زمان حاضر بیش از یک هزار طرح در حوزه صنعت در استان نیمه تمام است، یادآور شد: تکمیل طرح های نیمه تمام در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری نقش موثر و کار ساز دارد و معتقدم باید این طرح ها را به بهره برداری برسانیم و تا تکمیل طرح های نیمه تمام طرح جدیدی شروع نشود. 

وی موضوع بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی را در استان مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی استان فرسوده است، گفت: با اندک سرمایه می توان آنها را به خط تولید آورد یا خطی تولیدی که تعطیل است و قابلیت راه اندازی دارند فعال کنیم. 

وی لزوم تکمیل زنجیره های تولید را در استان خواستار شد و گفت: استان گیلان قابلیت فراوانی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف همچون سلولزی، غذایی و نساجی دارد و باید این صنایع فعالتر شوند. 

وی با بیان اینکه هم اکنون700واحد مرغداری در استان فعالیت دارند، بیان داشت: صنایعی که این فرایند را تکمیل می نماید همچون صنایع فرآوری را در کنار صنعت مرغ ببینیم و آنها را ارتقا دهیم که همه اینها به روند اشتغال کمک شایانی می کند. 

مدیرکل فنی حرفه ای استان گیلان نیز در این همایش لزوم توسعه و ترویج فرهنگ کار را در جامعه مورد تاکید قرار داد. 

'رحیم عطایی پور' با بیان اینکه فرهنگ کار در جامعه نیاز به پرداختن بیشتری دارد، افزود: امروز کشورهای توسعه یافته و کمتر توسعه یافته به بحث کار آفرینی توجه زیادی دارند و ما در استان نیز این ظرفیت را در اختیار داریم و این امر مستلزم آن است که همه دستگاه های اجرایی دست به دست هم دهیم با بهره گیری از همه توان و ظرفیت موجود برای جوانان امروز و فردا فرهنگ کار را توسعه و ترویج دهیم. 

وی به حمایت از کار آفرینان و پشتیبانان در حوزه مشاغل خانگی اشاره و با بیان اینکه یکی از حرکت های بزرگ و اساسی در کشور که با همت نمایندگان مجلس محقق شد بحث حمایت از کار آفرینان و پشتیبانان مشاغل خانگی است، تصریح کرد: در دو سه سال اخیر تاکنون چهارهزار و 500مجوز مشاغل خانگی در فضای کسب و کار استان ایجاد شده و تسهیلات حمایتی از سه تا پنج میلیون تومان برای افراد مستقل مشاغل خانگی پرداخت شده است. 

وی با بیان اینکه ما نقش توانمند سازی در امور کار را داریم، تصریح کرد: باید دستگاه ها و ادارات با هم افزایی، برنامه مشترک و هدف گذاری مشترک در این زمینه کمک کار ما باشند که بطور قطع اثر بخشی زیادی در حوزه کار آفرینی خواهیم داشت. 

فرمانده سپاه پاسداران رودسر نیز در این همایش از اجرای 22طرح اشتغال زایی در قالب اقتصاد مقاومتی طی سالجاری تاکنون از سوی سپاه ناحیه این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ پاسدار 'رحمان عصامی' با بیان اینکه در این راستا یک میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته میزان اعطای تسهیلات را برای متقاضیان در حوزه های اشتغال همچون پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، قارچ، زنبور عسل و گل و گیاه بین 15تا 40میلیون تومان اعلام و افزود: با تحقق این طرح ها برای 80نفر بصورت مستقیم و 320نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شده است. 

فرماندار رودسر نیز در این همایش با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید مستمر و ماندگار باشد، گفت: این رویه بی تردید به روند توسعه و پیشرفت کشور کمک فراوانی خواهد کرد. 

'امیر جانبازی رودسری' در ادامه استفاده از همه ظرفیت های دولتی و مردمی را در تحقق این امر ضروری خواند. 

نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش ضرورت تشکیل دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی را در این شهرستان خواستار شد. 

'محمد مهدی رهبری املشی' با بیان اینکه در کشور استعدادها فراوان اما در حوزه کار آفرینی ضعیف هستیم، گفت: باید در این حوزه با برنامه ریزی مناسب شرایط را به خوبی برای تحقق آن فراهم کنیم. 

شهرستان رودسر در شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار