کد خبر: ۴۰۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳ 12 April 2017
تابناک گیلان / سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در حاشیه اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران،گفت:  تا این لحظه تعداد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم از مرز ۱۰۰ نفر گذشته است.

سامانی گفت: دو نفر از این داوطلبان زن و مابقی مرد بوده که تعدادی در مرحله نهایی ثبت‌نام و تعدادی در حال ثبت‌نام هستند.

به گزارش تسنیم، سخنگوی وزارت کشور با اشاره به مواد این قانون، گفت: در این ماده صراحتاً بیان شده که کلیه رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب، الکترونیک و سایر شبکه‌های مجازی حق ندارند آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای انتخابات درج کنند.

سلمانی ضمن درخواست از رسانه ها برای توجه به مواد قانونی، گفت: براساس قانون انتخابات، نامزدهای انتخاباتی نیز باید تنها به ارائه برنامه‌های خود توجه کنند و از تخریب اخبار غیرواقعی درباره نامزدهای دیگر خودداری کنند، البته رعایت اخلاق در فعالیت‌های رسانه‌ای نیز بسیار مورد توجه است.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تخریب برخی رسانه‌ها و روزنامه‌ها نسبت به دولت و موارد قانونی در این خصوص، تأکید کرد: علاوه بر اینکه در قانون مجازات اسلامی هتک حرمت، توهین و افتراء مجازاتی دارد، در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری نیز مجازاتی دیده شده است. نامزدها و طرفداران آنها باید برنامه‌های خود را اعلام کنند تا از ارائه گزارش و مطالب غیرواقعی درباره کاندیداها خودداری کنند.

سخنگوی وزارت کشور درباره مرز نقد و تخریب نیز گفت: نقد و اظهارنظر نه تنها مورد استقبال است، بلکه ایراد قانونی ندارد، اما نکاتی که در قانون انتخابات مورد توجه است و به آن اشاره شده، سیاه‌نمایی، اطلاعات غلط، توهین و افتراست که موارد قانونی آن نیز به خوبی مشخص شده است.

سلمانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه امکان دارد داوطلبی به دلیل تبلیغات زودرس انتخاباتی ردصلاحیت شود؟ گفت:  براساس قانون تأیید صلاحیت داوطلبان با شورای نگهبان است. در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و در ماده ۶۶ این قانون صراحتاً آمده که فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها از زمان اعلام اسامی داوطلبان تا ۲۴ ساعت قبل از پایان رأی‌گیری است و لذا هرگونه فعالیت انتخاباتی خارج از این زمان خروج از حکم قانونی است.

ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از امروز (سه‌شنبه ۲۲ فروردین) آغاز شده و تا روز شنبه ۲۶ فروردین ادامه دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار