نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهیری با بیان اینکه شهید سپهبد صیاد شیرازی متواضع و فروتن بود و نگاه به چهره ی او جهاد در راه خدا را به انسان یاد آوری می کرد، گفت: بخشی از کتاب نهج البلاغه که حکومتی است بخش نظامی آن باید در دانشکده های نظامی به عنوان متن آموزشی و درسی به کار گرفته شود.
کد خبر: ۴۰۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 10 April 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، آیت الله محمود عراقی امروز درمراسم گرامی داشت هجدهمین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، اظهار داشت: فرمانده شجاع فراوان در طول تاریخ داشته ایم، آنچه که شهید شیرازی را متمایز می کند شخصیت و مرام اوست که باید از آن درس بگیریم چرا که در مکتب علی و  آموزه های نهج البلاغه تربیت شده است.

 وی با بیان اینکه هنر مکتب و دین ما تربیت انسان های کامل و خود ساخته است، افزود: در هیچ یک از دانشکدهای نظامی دنیا این گونه افراد را تربیت نمی کنند چون تربیت انسان کامل در سایه  خدا است.

نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما به شخصی بزرگان احترام نمی گذاریم بلکه به  شخصیت و شیوه آنان احترام می گذاریم، و جامعه ی امروز نیازمند معرفی شخصیت های بزرگ و بی بدیل است .

آیت الله ممدوحی ادامه داد: سال آینده به گونه ای بایدبرنامه ریزی شود که نظیر چنین مجالسی در دانشگاه رازی برگزار شود چرا که دشمن می خواهد این شخصیت ها را طوری دیگر به جوانان ما معرفی کند و لازم است که جوانان آنان را بشناسند.

وی گفت: بسیاری از مهندسان و برنامه ریزان ناسا( سازمان فضایی آمریکا) ایرانی بوده، اکنون مغز متفکر در این سازمان پیشرفته فعالیت دارند که اگر آنان در ایران خدمت کنند صنایع هوایی و فضایی کشور پیشرفته تر از آمریکا، می شود.

ممدوحی در پایان گفت:  بهبود اقتصاد امروز در گرو پیوند دانشگاه با بخش صنعت است که همه باید در این زمینه کمک کنند، و  جوانان بدانند کسانی که در راه امنیت و حفظ انقلاب شهید شده اند از افراد نابغه ی کشور بوده اند که امروز دشمنان نمی خواهند جوانان این شخصیت های پر افتخار را بشناسند.

در پایان این مراسم از جمعی از خانواده های شهدا و جانبازان تجلیل و تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار