استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: سیاست دولت تدبیر و امید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در حوزه معادن است.
کد خبر: ۴۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 28 May 2015
سید محمد میرمحمدی در همایش ملی نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد و توسعه کشور افزود: نقش معدن در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ملموس است و در استان یزد نیز با توجه به ذخایر بالا و تنوع معدنی این بخش جایگاه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه معدن افزود: بزرگترین مشکل این بخش خام فروشی است در حالی که با کمک تکنولوژی و فناوری می توان به مواد معدنی ارزش افزوده فراوان داد و به عنوان مثال یک ماده معدنی کم حجم و کم ارزش را به فرآورده با ارزش بالا تبدیل کرد.

استاندار یزد اضافه کرد : در این خصوص توجهات خوبی در دولت به معادن این استان همچون بافق و چادرملو شده بویژه که صنایع جوار معدنی خوبی در کنار این معادن ایجاد شده است.

میرمحمدی تاکید کرد: با تکمیل چرخه تولید در کنار معادن در واقع می توانیم از خام فروشی آنها جلوگیری کنیم و این امر از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است.

وی خواستار افزایش کیفیت تولیدات و لزوم توجه به تکنولوژی های روز دنیا در حوزه معدن شد و گفت: تکنولوژی در حال پیشرفت است و ما باید تمهیدات لازم را برای استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها داشته باشیم و خط مشی ما هم در زمینه های صنعتی همین بخش است.

میرمحمدی یادآور شد : خوشبختانه وزیر صنعت و مجموعه وزارتخانه این تجربه ،روشن بینی و آینده نگری لازم و نیز تاکید بر استفاده از تکنولوژی های پیشرفته را دارند.

وی با اشاره به خوشنامی و سابقه صنعتگران و معدنکاران و کارآفرینان استان یزد افزود: امروز با گسترش امکانات ارتباطی، اطلاعات روز دنیا در اختیار این قشر قرار دارد و نباید فراموش کنیم که یکی از مبانی اصلی پیشرفت، در اختیار داشتن اطلاعات و اخبار صحیح است.

استاندار یزد ادامه داد: باید با بهره گیری از این امکانات، ضعفهای موجود در همه زمینه ها را شناسایی و مسیر پیشرفت را با سرعت تداوم بخشیم تا به اهداف نظام دست یابیم.

استاندار یزد تاکید کرد: خوشبختانه در استان یزد از نظر شاخص های اقتصادی در همه زمینه ها از میانگین کشوری بالاتریم و این امر نقطه قوت استان و نشان دهنده تدبیر و تلاش صنعتگران و مدیران استان است.

میرمحمدی با بیان این نکته که نقش مدیریت در دستیابی استان به این موفقیت ها بسیار چشمگیر است ادامه داد : کارگران مهمترین مؤلفه در رونق اقتصادی استان هستند که در بخش معدن هم ،حضور و نقش آفرینی چشمگیری دارند و کارفرمایان استان نیز در حفظ حقوق ایشان همه تلاش خود را به کار می گیرند تا آنجا که ارتباط بین کارگران و کارفرمایان در استان یزد، ارتباطی برادرانه است و هر یک منافع دیگری را منافع خود می داند چرا که منافع مشترک دارند.

به گفته استاندار یزد دیانت، تعهد و عرق مذهبی سبب شده که کارگران و کارفرمایان، اصول مذهبی را در ارتباط با هم سرلوحه کار خود قرار دهند و راه توسعه استان را در پیش گیرند.

این مسوول با بیان اینکه در مسیر توسعه استان به بحث آب بی توجه نباشیم ، گفت: مهمترین زیر ساخت رشد و توسعه استان در همه زمینه ها از جمله بخش صنعت و معدن، آب است بنابراین باید به هر صورت ممکن این مشکل رفع شود تا آنجا که تصمیم گرفته ایم حتی به قیمت صرف هزینه گزاف، از خلیج فارس و دریای عمان نیز آب مورد نیاز صنایع استان را منتقل کنیم.

وی خواستار مشارکت کارفرمایان، صنعتگران و معدنکاران استان در این خصوص شد و افزود : این امر قطعا به سود توسعه اقتصادی استان و در نهایت به نفع خود شما خواهد بود.

در پایان این همایش یکروزه از تعدادی از فعالان و حامیان بخش های خصوصی و دولتی در حوزه معدن تقدیر شد.

همچنین از استاندار یزد نیز به عنوان رییس شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی بدلیل مدیریت ارزنده در رونق بخشیدن به بازدهی و فعالیت مستمر و منظم این شورا تقدیر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار