استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: تورم و بی‌عدالتی همسان با یکدیگرند و از دری که تورم وارد شود، عدالت فرار می‌کند.
کد خبر: ۴۰۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶ 08 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز در گفت‌وگو با فارس استان سمنان اظهار داشت: مردم در گذشته در ارتباط با بیماری‌ها مشکلاتی داشتند؛ اگر بیماری داشتید و به بیمارستان مراجعه می‌کردید، باید 70 درصد هزینه‌ها را خودتان می‌دادید و 30 درصد را دولت تقبل می‌کرد.

وی تصریح کرد: دولت تلاش و این معادله را برعکس کرد؛ امروز اگر کسی بیمار داشته باشد و در بیمارستان بستری شود، روستاییان سه درصد هزینه‌ها را می‌دهند و 97 درصد را دولت پرداخت می‌کند.

استاندار سمنان افزود: شهری‌ها نیز تنها 6 درصد هزینه‌ها را می‌پردازند و 94 درصد را دولت می‌دهد.

خباز بیان کرد: بیش از 11 میلیون نفر غیربیمه در کشور داشتیم و افراد زیادی وجود داشتند که بیمه نبودند و باید بیمه می‌شدند؛ اما پولی برای این کار نداشتند و دولت این 11 میلیون نفر را به‌صورت رایگان بیمه کرد.

وی تصریح کرد: ممکن است کسانی پیدا شوند که خودشان مراجعه نکرده باشند که می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های مربوطه بیمه خود را پیگیری کنند.

استاندار سمنان گفت: در ارتباط با مسائل اقتصادی، تراز مالی کشور در امر بازرگانی در طول 60 سال گذشته همیشه منفی بوده است.

خباز بیان کرد: صادرات ایران همیشه خیلی کمتر از واردات بوده و چون در بانک مرکزی این آمار 60 سال ثبت شده است، می‌توان به آن استناد کرد.

وی تصریح کرد: امروز خوشبختانه این تراز مثبت شده است؛ مدت‌ها قبل از انقلاب و بعد از آن، گندم وارد می‌کردیم و نخستین سالی است که گندم صادر می‌کنیم.

استاندار سمنان افزود: دولت توانست با مهار تورم، جلوی بی‌عدالتی را بگیرد؛ چون همه اقتصاددان‌ها معتقدند تورم و بی‌عدالتی همسان با یکدیگرند و از دری که تورم وارد شود، عدالت فرار می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار