رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار فارس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: از صادرات نیروی کار از این استان به کشورهای مختلف حمایت می‌شود.
کد خبر: ۴۰۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 06 April 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: مهروش جلالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 63 کاریابی داخلی در فارس فعالیت می‌کنند که 25 مورد آن در شهر شیراز است.

وی با بیان این‌که بیش از 34 هزار نفر در استان فارس از طریق کاریابی‌ها برای شغل یابی ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: در حال حاضر حدود 31 هزار و 889 فرصت شغلی از طریق کاریابی‌ها عرضه‌شده ضمن آن‌که این کاریابی‌ها سال گذشته 12 هزار و 103 شغل را به متقاضیان معرفی کرده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم مراجعه کاریابان به کاریابی‌های مجاز عنوان کرد: در مواردی کاریابی‌های غیرمجاز که بدون دریافت مجوز قانونی و ارتباط با مراکز تولیدی و خدماتی اقدام به اخذ وجه از متقاضیان می‌کنند از طریق مراجع ذی‌ربط پلمپ شده‌اند.

جلالی تصریح کرد: هزینه لازم برای ثبت‌نام و بهره‌مندی از مشاوره شغلی دفاتر کاریابی داخلی 18 هزار تومان و برای مراکز کاریابی خارجی 25 هزار تومان است که در مناطق محروم شامل تخفیف شده و 12 هزار تومان اخذ می‌شود ضمن این‌که ثبت‌نام بدون بهره‌مندی از مشاوره شامل 50 درصد تخفیف خواهد شد.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار فارس یادآور شد: چنانچه متقاضیان کاریابی از طریق کاریابی‌ها موفق به پیدا کردن شغل شوند حداکثر تا نیمی از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار را باید به کاریابی‌ها بپردازند که البته این مبلغ در صورت توافق طرفین در اکثر مواقع با رایزنی کمتر می‌شود.

وی از افزایش اعزام نیروی ماهر فنی و مهندسی به خارج از کشور خبر داد و گفت: هشت کاریابی مجاز اعزام به خارج از کشور در فارس فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار