سارا عزیزی درگفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گفت: ورزش یک پیکار زیبا با تنبلی است که ورزش باعث سرعت جریان خون، افزایش سرعت داد و ستد میان پلاسمای خون، مایع بین سلولی و توقف گلبول ها در جدار مویرگ ها می شود.
کد خبر: ۴۰۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 05 April 2017
 سارا عزیزی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارکرد: انجام ورزش مطلوب منجر به کاهش چربی های اضافی و افزایش هماهنگ فعالیت های اندام ها در شرایط تامین اکسیژن کافی و تغذیه سلولی بهتر به سبب تحرک بیشتر در گردش خون و فراهم شدن شادابی، نشاط و سلامت می شود.

 وی تناسب اندام، زیبایی جسم، تقویت عضلات پشت و پیشگیری از کمر درد را مزایای انجام مرتب ورزش دانست و گفت: کمر درد که از بیماری های رایج و متداول زمان است، که نبود برنامه نشاط و کم تحرکی از عوامل ابتلا به این بیماری است.

 کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی با بیان اینکه مسائل مربوط به بهداشت ورزشکاران دارای دو بعد عمومی و اختصاصی است، اظهار داشت: بعد عمومی همان آدابی را که منجر به حفظ سلامت فرد شده را در برمی گیرد.

 این کارشناس ارشد افزود:  لباس ورزشکاران که مستقیما با بدن آن ها تماس دارد رنگی و از جنس پنبه و سفید رنگ باشد و در هنگام فعالیت ورزشی از لباس های کم و کفش پاشنه کوتاه مناسب استفاده شود و افراد تا حد ممکن در هوای آزاد ورزش کنند.

عزیزی  ادامه داد: استفاده کافی از ظرفیت تنفسی عمیق و کافی ضروری است که برای این عمل باز و پاکیزه بودن مجاری تنفسی فوقانی لازم است که در فصل گرما باید ورزش ملایم تر و در فصل سرما بیشتر و شدید تر باشد.

او اظهار داشت: از فعالیت های ورزشی سنگین و ناگهانی باید دوری شود بلکه توصیف می شود فعالیت های ورزشی را از مقدار کم ونسبتا سبک شروع و کم کم مقدار و شدت آن را افزایش داده، تا بدن با شرایط آمادگی و تطابق لازم  آن را تحمل کند.

 این کارشناس ارشد ورزش کردن بی مقدمه و شکم گرسنه را به صلاح ورزشکار ندانست و خاطر نشان کرد: هم چنین ورزش نباید  به فاصله کم تر از ۲ ساعت پس از صرف غذا انجام شود و نوع ورزش را باید به تناسب سن و جنس انتخاب کرد.

عزیزی با بیان اینکه ورزشکار باید مایعات کافی حتی هنگام ورزش دریافت کنند، افزود: نوشیدن یکباره ی آب و مایعات بسیار سرد در شرایطی که بدن به شدت در حال فعالیت است، مصلحت نیست.

وی محیط باز، فضای آزاد پارک ها، ورزشگاه هاو.... را برای انجام ورزش های همگانی مناسب دانست و عنوان کرد:محیط ورزشی باید یک فضای آموزشی و تربیتی باشد.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار