مسئول کمیته حمل و نقل، برنامه ریزی و آمار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی خبر داد:
مسئول کمیته حمل و نقل، برنامه ریزی و آمار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: بیش از یک میلیون زائر و مسافر نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومي جاده اي به خراسان رضوي وارد شدند.
کد خبر: ۴۰۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰ 03 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،ابراهیم نصری افزود: طی 18 روز طرح نوروزی یعنی از روز ۲۵اسفندماه 395  تا پايان روز دوازدهم فروردین ماه جاری، در مجموع ۱۱ میلیون و 870 هزار و 807 نفر وارد استان خراسان رضوی شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، شش درصد افزایش را نشان می دهد.
وی ادامه داد: 85.6 درصد از این مسافران با خودروی شخصی، 9.2 درصد با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، سه درصد از طریق ریل و 2.2 درصد به صورت هوایی به این استان سفر کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در این مدت یک میلیون و 89 هزار و 858 زائر و مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به استان خراسان رضوی وارد شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شش درصد کاهش داشته است.
وی افزود: همچنین 10 میلیون و 160 هزار و 747 نفر مع بوسیله خودروی شخصی به این استان سفر کرده اند که رشد 9 درصدی را نشان می‌دهد.
نصری همچنین درباره آمار ورود مسافر به مشهد طی ایام طرح نوروزی اظهار داشت: طی این مدت در مجموع هفت میلیون و 160 هزار و 897 نفر وارد شهر مقدس مشهد شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد رشد داشته است.
وی افزود: از این تعداد، ۱۱ درصد از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ۳.7 درصد هوایی، ۵ درصد از طریق ریل و ۸۰.3 درصد با خودروی شخصی به مشهد الرضا (ع) عزیمت کرده اند.
وی ادامه داد: بر این اساس طی این مدت 800 هزار و 773 نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و پنج میلیون و 740 هزار و 356 نفر با خودروی شخصی به مشهد مقدس سفر کرده اند.
طرح نوروزی ۱۳۹۶ تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار