انتخاب رییس و هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در آغاز نشست علنی مجلس با حاشیه هایی همراه بود. «علی لاریجانی» پس از انتخاب مجدد به سمت ریاست مجلس گفت: حقیر سر و پا تقصیر با 205 رای مجددا به عنوان رییس مجلس انتخاب شدم که از این اعتماد نمایندگان تشکر می کنم.
کد خبر: ۴۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 27 May 2015
 به گزارش تابناک یزد،جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با حضور 270 نماینده که رکوردی بی سابقه در حضور نمایندگان در جلسات علنی است، به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

جلسات علنی مجلس شورای اسلامی بیشتر با 194 نماینده آغاز به کار می کند که حضور 270 نماینده در جلسه رکوردی برای مجلس نهم است.

از ابتدای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در گروه های مختلف در مورد انتخاب نامزدهای هیات رییسه مجلس با یکدیگر گفت وگو و رایزنی می کردند.

به دلیل رایزنی های نمایندگان و رفت و آمدهای زیاد مجلس، لاریجانی در هنگام رای گیری ها بارها به نمایندگان تذکر داد تا در صندلی خود بنشینند و در رای گیری ها شرکت کنند.

انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که فراکسیون های رهروان ولایت و اصولگرایان مجلس در ارائه لیست مشترک به نتیجه نرسیده بودند و هر کدام لیست جداگانه ارائه کردند که این نشان دهنده اختلاف میان این دو فراکسیون اصولگرای مجلس است.

یکی از نکات جالب توجه جلسه  این بود که «محمدحسن ابوترابی فرد» بیشتر از لاریجانی رای آورد، ابوترابی فرد با 231 رای نایب رییس اول مجلس شد ولی لاریجانی با 205 رای به عنوان رییس مجلس انتخاب شد.

در هنگام بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، نمایندگانی که به عنوان موافق و مخالف جزییات این طرح سخنرانی می کردند انتخاب مجدد لاریجانی به عنوان رییس مجلس و ابوترابی فرد و «محمدرضا باهنر» را به عنوان نایب رییس مجلس تبریک می گفتند.

زمانی که «نادر قاضی پور» نماینده ارومیه پیشنهادی را درباره یکی از مواد طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی ارائه کرد، لاریجانی به وی گفت که نمی خواهد پیشنهاد دهید، بگذارید جلو برویم وگرنه هر روز باید به مجلس بیاییم تا این طرح را بررسی کنیم.

قاضی پور در پاسخ به این تذکر گفت که شما تازه رییس شده اید، بگذارید جوهر حکمتان خشک شود بعد گیر دهید.

نماینده ارومیه در مجلس در جریان بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی هم خطاب به لاریجانی گفت: حالا که قسم یاد کرده اید استیضاح وزیر نیرو و تحقیق و تفحص از بانک پاسارگاد رادر دستور کار قرار دهید چرا که قسم خورده اید که از حق و حقوق ملت دفاع کنید.

بعد از انتخابات هیات رییسه نمایندگان به صورت دسته جمعی یا انفرادی به کنار صندلی های ابوترابی فرد و باهنر رفته و به آنان تبریک می گفتند.

همچنین ابوترابی فرد برای دقایقی به جایگاه هیات رییسه مجلس رفت و به لاریجانی انتخاب مجددش به عنوان ریاست مجلس را تبریک گفت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
خدارو شکر دغدغه شون رفع شد. یه کمی هم به قول نماینده ارومیه به فکر حق و حقوق ملت باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار