استاندار لرستان گفت: در محوطه پادگان 07 ارتش چند اثر تاریخی وجود دارد که اگر از آن‌ها مراقبت نشود به دلیل شرایط محیطی در خطر تخریب قرار دارند.
کد خبر: ۳۹۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 19 March 2017
 هوشنگ بازوند  استاندار لرستان دیروز در حاشیه جلسه کار گروه خدمات سفر استان لرستان که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساماندهی حریم قلعه خواسته مردم استان لرستان است و خوشبختانه شرایط برای ساماندهی این اثر تاریخی بهتر شده است.


وی افزود: سپاه آمادگی لازم را برای تخلیه دارد و مکاتبات برای این موضوع نیز انجام شده‌است، اما با این وجود باید زمین مورد نیاز را برای احداث ساختمان‌های جدید در اختیار سپاه قرار دهیم.


استاندار لرستان گفت: موضوع ساماندهی حریم قلعه بیش از  چندین دهه است که در دستور کار بوده و اقداماتی نیز انجام شده است، خوشبختانه ریاست جمهور نیز دستورات لازم را داده‌اند و امیدواریم این خواسته اساسی مردم محقق شود.


بازوند با اشاره به وضعیت پادگان 07 ارتش خاطر نشان کرد: اکنون ارتش به دنبال خارج کردن پادگان 07 از داخل شهر بوده اما اختلاف جزئی بین میراث فرهنگی و ارتش در این راستا  وجود داشته که امیدواریم حل شود.


وی خاطرنشان کرد: در محوطه این پادگان چند اثر تاریخی وجود دارد که اگر از آن‌ها مراقبت نشود به دلیل شرایط محیطی در خطر تخریب قرار دارند.


استاندار لرستان با تاکید به اینکه اگر این موضوع حل شود می‌توان با استفاده از آن بیش از هزار و 500 میلیارد تومان تولید ثروت کرد، گفت: برای حل این اختلاف سازمان میراث فرهنگی کشور باید حمایت ویژه داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار