دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:
فهد کمالوندی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان چرداول گفت:90 درصد کشفیات مواد مخدر ماده ویرانگر تریاک می باشد و می طلبد کنترل و نظارت بیشتری بر مبادی و گلوگاههای استان صورت گیرد.
کد خبر: ۳۹۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴ 14 March 2017
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت:آسیب های  اجتماعی در جامعه  رها شدنی نیست و در طول سالیان گذشته  هزینه های فراوانی رابرای نظام در پی داشته است.
به گزارش تابناک ایلام ،"فهدکمالوندی" در جلسه گفت: آگاهی،آموزش و پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی در کاهش رویکرد جوانان به مواد مخدر دارد و برای رسیدن به جامعه ی سالم و عاری از اعتیاد باید همه پای کار بیائیم
کمالوندی یادآور شد: 90 درصد کشفیات مواد مخدر ماده ویرانگر تریاک می باشد و می طلبد کنترل و نظارت بیشتری بر مبادی و گلوگاههای استان صورت گیرد.
وی از نبود مرکز درمانی ترک اعتیاد در چرداول انتقاد کرد و افزود: در شهرستان چرداول خدمات مهمی در حوزه های آموزش و  پیشگیری انجام گرفته و باید در حوزه درمان  بیشتر کار شود و یک مرکز درمانی در شهر سرابله حتما دائر شود.
مراد یگانه فرماندار شهرستان چرداول در این جلسه گفت: کشور ما از نظر مسائل  اجتماعی  در وضعیت خوبی قرار ندارد که برای این وضعیت دلایل متعددی وجود دارد که مهمترین آن توسعه تک بعدی است.
وی افزود: توسعه بعد اجتماعی  در برنامه ها در سالهای گذشته مورد  غفلت قرار گرفته است  و آسیب های اجتماعی  در کشور ریشه دوانده  که تشکیل شورای اجتماعی  در راستای همین موضوع است.
فرماندار چرداول بیان داشت: فهم قشری و ساده اندیشانه به مسائل  اجتماعی یک معضل دیگر در حوزه اجتماعی است و باعث عمیق شدن این وضعیت گردیده است و اگر فکر علمی نکنیم این شرایط بدتر نیز خواهد شد.
وی تاکید کرد:برنامه های  علمی و کارشناسانه باید مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت های مهم در حوزه اجتماعی و کنترل مسائل آن می توان فرهنگ غنی اسلامی، مراجع دینی،آموزش ،رسانه ها و تشکل های گوناگون مردم نهاد را عنوان کرد.
یگانه خاطر نشان شد: در مبحث مبارزه با مواد مخدر بعنوان آسیب اول اجتماعی نیازمند خلاقیت،نوآوری و برنامه های کارشناسی شده و منسجم هستیم.
وی بر تاثیر گذاری اعتیاد در خانواده ها و جامعه  تاکید کردو گفت: خیلی از معضلات و مشکلات اجتماعی به صورت زنجیروار در پی اعتیاد و مصرف مواد مخدر بوجود می آید و در واقع سرمنشاء نارسائیها و مشکلات اجتماعی در خانواده ها و به تبع آن جامعه مواد خانمان سوز مخدر می باشد.
یگانه درمان  و آموزش را در موضوع اعتیاد مهم دانست و خاطر نشان شد:بیشتر توان خود را در بحث پیشگیری  متمرکز خواهیم کرد و از همه اعضا می خواهیم  با ارائه  شیوه ها و نگرش های نو در شورای  ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری بیشتر و  پررنگ تری داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار