معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان اردبیل با تاکید بر قابلیت این استان در زمینه صنایع دستی گفت: براین اساس برای برندسازی و جهانی کردن صنایع دستی اردبیل تلاش می‌کنیم.
کد خبر: ۳۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 26 May 2015
علیرضا دباغ عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در این راستا برنامه ریزی های لازم طی سالهای اخیر آغاز شده تا هنرهای سنتی شاخص به عنوان برندهای صنایع دستی این استان در داخل و خارج از کشور بیش از پیش معرفی شوند.

وی گلیم عنبران و بافته های ورنی مغان را از مهمترین و جهانی ترین برندهای این استان در زمینه صنایع دستی برشمرد و ادامه داد: در این خصوص امسال جشنواره ورنی مغان را به صورت منطقه ای و با حضور هشت استان کشور در منطقه عشایری اردبیل برگزار کردیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان اهداف این جشنواره را معرفی بافته های ورنی در منطقه، رقابت تولید کنندگان، ارتقا کیفی محصولات تولید شده، بازاریابی و توسعه عرضه این محصول و... عنوان کرد و یادآور شد: پیش بینی می شود این برنامه در روند تحرک و اقتصادی شدن تولیدات ورنی در استان اردبیل تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای معرفی برند ورنی مغان در کشور و خارج از کشور کتاب «ورنی مغان» چاپ و در آستانه انتشار عمومی است و بزودی در اختیار علاقمندان و مراکز مرتبط قرار خواهد گرفت.

به گفته عبداللهی ریشه یابی، نحوه بافت، ارائه نقشه های منطقه ای ورنی، تشریح کیفیت بافته های ورنی در استان و سایر مناطق، تحلیل جایگاه ورنی مغان در کشور و در کشورهای دیگر و در مجموع معرفی این محصول صنایع دستی از موضوعات این کتاب اختصاصی است.

وی همچنین در راستای معرفی برندهای صنایع دستی استان به حضور فعالان و تولیدکنندگان این محصول در نمایشگاه های بین المللی اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر حضور تولیدکنندگان ورنی مغان در نمایشگاه های داخلی، سال گذشته فعالان این رشته هنری در بیش از چهار نمایشگاه بین المللی نیز حضور یافتند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در این نمایشگاه ها تلاش شده که دو برند ورنی مغان و گلیم عنبران را به جهانیان معرفی کنیم، ادامه داد: نمایشگاه های باتومی گرجستان، برلین آلمان و باکو و گنجه جمهوری آذربایجان از جمله نمایشگاه هایی بود که صنعتگران این دو برند محصولات خود را در آن عرضه و به نمایش گذاشتند.

وی تاکید کرد که اردیبهشت ماه امسال نیز از سوی بخش خصوصی و با حمایتهای دولتی و میراث فرهنگی غرفه ای در نمایشگاه فلورانس ایتالیا برای معرفی بافته های ارزشمند ورنی اختصاص یافته بود.

عبداللهی متذکر شد: میراث فرهنگی استان اردبیل تلاش کرده که در فرصت های مختلف مجموعه صنایع دستی استان بویژه دو برند ورنی مغان و گلیم عنبران را به گردشگران و علاقمندان معرفی کند و قصد ما اینست که هر کجا امکان داشته باشد براساس ظرفیتهای خود این محصول را معرفی و بازار فروش آن را توسعه دهیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار