حسین کلانتری؛
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: در دوره آینده انتخابات 40 روستا به تعداد دوره قبلی اضافه شده که مسئولان برگزار کننده باید تلاش کنند امکانات مورد نیاز برای اخذ آرای ساکنان این روستاها را فراهم کنند.
کد خبر: ۳۹۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ 12 March 2017
 پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در 385 روستای این استان همزمان با سراسر کشور روز جمعه 29 اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

 
 به گزارش تابناک ایلام ؛حسین کلانتری عصر شنبه در نشست ستاد انتخابات استان ایلام اظهار کرد:672 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مناطق مختلف این استان پیش بینی شده و فرآیند ثبت نام از نامزدها نیز از 30 اسفند آغاز و تا ششم فروردین 96 ادامه دارد.

کلانتری یادآور شد: بر اساس قانون انتخابات شوراها، شهرهای کمتر از 50 هزار نفر جمعیت پنج عضو و شهرهای بین 50 تا 200 هزار نفر نیز هفت عضو خواهند داشت که در استان ایلام بر اساس سرشماری سال 90 تنها شهر ایلام واجد شرایط داشتن هفت عضو شورا است و 24 شهر دیگر هر کدام فقط پنج عضو خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام ادامه داد: در صورتی که نتابج سرشماری سال 95 اعلام و تغییری در جمعیت شهرهای استان صورت گیرد، نتایج حاصله در تعداد اعضای شوراها اعمال می شود.

وی تاکید کرد: ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در فرمانداری ها و داوطلبان شوراهای روستایی نیز در بخشداری ها انجام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: دستور شروع انتخابات از 25 اسفند صادر می شود و تمامی ارگان های مسئول باید آخرین هماهنگی ها را برای اجرای هر چه بهتر این رخداد ملی انجام دهند.

کلانتری اضافه کرد: از مجموع 682 نقطه در نظر گرفته شده برای برگزاری انتخابات در این استان اکنون 24 نقطه با مشکل آنتن دهی روبرو است که باید با همراهی شرکت های مخابرات و زیرساخت مسائل و مشکلات این مناطق برطرف شد تا پوشش در استان به بالای 98 درصد برسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام نیز در این نشست گفت: ایلام از نظر پایداری شبکه مخابراتی از استان های برتر کشور محسوب می شود.

عباس بیرامی افزود: توسعه شبکه 3G و 4G در اپراتورهای مختلف یکی از مهمترین برنامه های این مرکز بود که در یک سال اخیر اجرایی شد ضمن اینکه در منطقه بولی و هلیلان نیز چندین سایت جدید نصب شده است.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان ایلام نیز در این نشست گفت: 21 کیلومتر از شبکه فیبر نوری مسیر ایلام به مهران به علت عملیات تعریض جاده در معرض قطع شدن قرار دارد.

رضا حسن بیگی افزود: امیدواریم اداره کل راه و شهرسازی و پیمانکاران فعال در راهسازی هر چه زودتر نقشه چهار بانده شدن این مسیر را در اختیار کارشناسان این شرکت قرار دهد تا نسبت به انتقال خطوط شبکه فیبر نوری اقدام شود.

سرپرست شرکت مخابرات استان ایلام نیز در این نشست گفت: در سه شهر ایلام، ایوان و مهران آمادگی برگزاری الکترونیکی انتخابات را داریم.

حشمت اسدی افزود: با هماهنگی تمامی دستگاه های عضو ستاد انتخابات پوشش آنتن دهی در 682 نقطه مورد نظر را تا حداکثر توان ممکن بالا خواهیم برد تا عموم هم استانی ها بتوانند در فرآیند انتخابات مشارکت داشته باشند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار