تابناک تهران - این دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که لیگ های داخلی هر دو تیم به پایان رسیده و حالا این بازی تقریبا آخرین رقابت رسمی آن ها در این فصل به شمار می آید. پرسپولیس اگر بتواند در این مسابقه گلزنی کند با شکست 2-1 هم مجوز حضور به مرحله بعد را پیدا می کند و الهلال برای صعود باید حداقل با اختلاف دو گل به برتری برسد.
کد خبر: ۳۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 26 May 2015
پرسپوليس و الهلال نبردي به قدمت تاريخ است. تاريخ مردان پارسي و صحراي حجاز. دو كشور مهم و ريشه دار در منطقه كه در معادلات جهاني هميشه تاثيرگذار بوده اند.

روابطي سينوسي ميان اين دو قدرت منطقه از دامنه سياست هميشه به عرصه هاي ديگر نيز تسري پيدا كرده و حالا فوتبال جلوه اي براي آن است. پرسپوليس و الهلال از قديمي ترين تيم هاي كشور خود محسوب مي شوند و نبرد اين دو به نوعي نبرد فوتبال دو كشور است.

 فوتبالي كه حالا از مسائل ديگر نيز تاسي پذيرفته و آغشته به مسائل بيروني شده. پرسپوليس بازي رفت را به شكل دراماتيكي برده و حالا يك قدم به صعود نزديكتر است اما حريف براي بازي برگشت همه تواهن خود را به كار بسته تا برنده باشد از درون زمين گرفته تا بيرون زمين.

این بار هم به اقدامات ناجوانمردانه خارج زمین خود ادامه دادند و اجازه لندینگ به هواپیمای سرخپوشان را نداد اما بعد از چند ساعت این مشکل حل شد و قرمزها علی رغم خستگی های زیاد ناشی از این تاخیر، در فرودگاه ریاض نشست.

 این دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که لیگ های داخلی هر دو تیم به پایان رسیده و حالا این بازی تقریبا آخرین رقابت رسمی آن ها در این فصل به شمار می آید. پرسپولیس اگر بتواند در این مسابقه گلزنی کند با شکست 2-1 هم مجوز حضور به مرحله بعد را پیدا می کند و الهلال برای صعود باید حداقل با اختلاف دو گل به برتری برسد.

اين بازي به نوعي جنگ نيمكت هاست. روي نيمكت الهلال جورجیوس دونیس یونانی و 45 ساله که سابقه هدایت آپوئل قبرس و پائوک سالونیکا یونان را در کارنامه دارد چندان با فضای لیگ آسیا آشنا نیست و اولین تجربه او به عنوان مربی یک تیم آسیایی است.

البته کارنامه مناسب او برای الهلال در این فصل نشان داده که دونیس مانند همه یونانی ها کار دفاعی را خوب بلد است و این کار را برای خط حمله پرسپولیس کمی دشوار خواهد کرد.

در این سمت نیز پرسپولیس با هدایت برانکو مقابل آبی ها قرار می گیرد. ایوانکوویچ که کارنامه نسبتا موفقی در 50 بار نشستن روی نیمکت تیم ملی داشت و هم با تیم ملی راهی جام جهانی شد و هم تیم امید را به قهرمانی بازی های آسیایی رساند، حالا پس از چند سال به ایران بازگشته و این بار با قرمزهای پایتخت می خواهد نشان دهد که اندیشه هایش هنوز کهنه نشده و قادر است که پرسپولیس را به روزهای خوبش باز گرداند.

مربی 61 ساله کروات که سابقه خوبی در ورزشگاه آزادی دارد پرسپولیس را به یک نظم خوبی رسانده و امیدوار است بتواند با حمایت پرشور هواداران کار الهلال را در تهران تمام کند و با خیالی نسبتا آسوده برای دیدار هفته آینده به ریاض برود.

پرسپوليس و الهلال با هر معياري نبردي فراتر از فوتبال است و برنده شدن در آن اهميتي دوچندان دارد. قيمتي حتي به اندازه جان!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار