مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون به 201 پرونده تخلف در حوزه بهداشت ، درمان و دارو در واحدهای اجرای احکام این اداره کل در شهرستان های مختلف استان رسیدگی شده است.
کد خبر: ۳۹۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 11 March 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ نعمت الله بیرانوندی اظهار کرد: طی مدت یاد شده 206 پرونده در این حوزه دریافت شد که به 201 پرونده رسیدگی و پنج پرونده باقی مانده است و می توان گفت 97،60 درصد پرونده ها در این حوزه مختومه شده اند.
 
وی مهمترین تخلف های صورت گرفته را رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی موضوع ماده 17 به تعداد 156 مورد و رعایت نکردن مقررات بهداشتی محیطی از سوی مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به میزان 125 مورد عنوان کرد و افزود: شعب رسیدگی کننده در مجموع متخلفان حوزه بهداشت، درمان و دارو را در این استان به پرداخت 389 میلیون و 900 هزار ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرده که میزان متوسط هر محکومیت یک میلیون و 949 هزار ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده های حوزه بهداشت، درمان و دارو در مدت زمان کمتر از 20 روز صورت می گیرد، تاکید کرد: یکی از مشکلات شعب تعزیرات حکومتی استان طی سال های گذشته به مرحله اجرا نرسیدن احکام بود که باعث می شد آرای صادر شده به موقع اجرا نشده و اثر بازدارندگی خود را از دست بدهند که در ایام دهه فجر امسال با هماهنگی نیروی انتظامی کلانتری دایر در اداره تعزیرات حکومتی استان تشکیل و فرآیند صفر تا 100 اجرای احکام در این مکان انجام می شود که باعث سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده ها و اثرگذاری بیشتر آرا صادر شده می شود.

بیرانوندی یادآور شد: با پیگیری های صورت گرفته از مجموع 389 میلیون ریال جریمه نقدی در نظر گرفته شده برای متخلفان بخش بهداشت، درمان و دارو بیش از 370 میلیون ریال وصول شده که متوسط وصولی هر پرونده یک میلیون و 930 هزار ریال بوده است.
 
وی گفت: با توجه به اینکه فعالیت در حوزه بهداشت و درمان و دارو با سلامت اقشار مختلف مردم در ارتباط است، بازرسان این سازمان رسیدگی به پرونده های تخلف این حوزه را با سرعت و اولویت بیشتری انجام و به هیچ وجه اجازه فعالیت به افراد سودجو را نخواهند داد.
 
به گزارش ایرنا، چهار شعبه بدوی در ایلام و چهار شعبه نیز در شهرستان های سرابله، دهلران، دره شهر و مهران به تخلف های حوزه تعزیرات حکومتی رسیدگی می کنند و رسیدگی به پرونده ها واصله در شهرستان های ایوان و ملکشاهی در شعبه ایلام، شهرستان سیروان در شعبه سرابله و شهرستان های بدره و آبدانان نیز در شعبه دره شهر انجام می شود./م
 ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار