کد خبر: ۳۹۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 11 March 2017

به گزارش تابناک یزد،پایگاه دائمی مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و مرکز مشاوره حضوری بهزیستی در یزد افتتاح شد.

مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: 80 مرکز مشاوره حضوری غیردولتی در استان یزد فعال هستند.

جلیل عفتی با اشاره به فرهنگ بالای استفاده از خدمات مشاوره ای در یزد افزود: سالانه 60 هزار تماس تلفنی با مرکز صدای مشاور یزد (خط 1480) به منظور دریافت خدمات مشاوره روانشناختی گرفته می شود.

وی با بیان اینکه بهزیستی در غربالگری ژنتیک جز دو استان اول کشور است گفت: بهزیستی استان یزد برای کلیه ازدواج های استان پوشش غربالگری ژنتیک دارد و تاکنون 85درصد از ازدواج های استان را با همکاری ثبت اسناد و املاک و دفاتر ازدواج استان تحت پوشش این طرح قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد اشاره کرد: در طرح غربالگری اختلالات ژنتیک همچنین به زوجین مشاوره تخصصی ژنتیک و آزمایشات تخصصی ژنتیک ارائه می شود.

عفتی با اشاره به پوشش 90 درصدی طرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان یزد گفت: در غربالگری شنوایی نیز بهزیستی استان یزد 99درصد از نوزادان را تحت پوشش قرار داده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشورگفت: همکاری بین بخشی و کار تیمی خوبی در استان یزد در حال انجام است و دو برنامه دادگاه درمان اعتیاد و آموزش زندگی خانواده ویژه زوجین در آستانه ازدواج از جمله این کار تیمی است که با مشارکت قوه قضائیه و دفاتر ازدواج استان در حال انجام است.

رضازاده با بیان اینکه یزد جز اولین استان ها در ارائه آموزش های پیش از ازدواج و پیشگیری از اعتیاد است افزود: بهزیستی کشور در نظر دارد طرح دادگاه درمان مدار اعتیاد را در کل کشور ایجاد کند و استان یزد در اجرای این طرح پیشتاز است.

گفتنی است پایگاه دائمی مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و مرکز مشاوره حضوری بهزیستی به منظور ارائه خدمات مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و همچنین ارائه خدمات مشاوره حضوری در زمینه تحصیلی، خانواده و کودک راه اندازی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار