در چند سال اخير شاهد تيم‌داري همداني‌ها در ليگ با اما و اگر بوده‌ايم و مسئولان همواره براي حضور در مسابقات كاسه چه كنم چه كنم به دست داشته‌اند.
کد خبر: ۳۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰ 26 May 2015
حضور دقیقه نودی در رقابت‌های لیگ برتر کشتی که برای همدانی‌ها به یک عادت تبدیل شده و هیچ فایده‌ای هم ندارد در چند سال اخیر فقط هزینه‌های سنگین روی دست هیات باقی گذاشته است.

به گزارش ایسنا؛ سال گذشته برای حضور در رقابت‌های فصل اول لیگ، همدان خیلی دیر دست به کار شد و در آخرین لحظات بود که برای شرکت در رقابت‌ها اعلام آمادگی کرد.

آن روزها مسئولان هيأت كشتي همدان بشكن مي‌زدند و در پوست خود نمي‌گنجيدند، زیرا به قول عبدالله کاظمی‌روشن سرپرست سحر، تيمي كه دقيقه نودی و در كمترين زمان ممكن بسته شده بود و خيلي هم هزينه روي دست هيأت‌نشينان نگذاشته بود عنوان سوم فصل نخست را به خود اختصاص داد.

امسال هم همين ماجرا بر كشتي همدان حاكميت داشت. با اين تفاوت كه حضور دقيقه نودي همدان در مرحله نخست كشتي فصلي هيچ ارمغاني براي استان به همراه نياورد و دست همداني‌ها كه روزگاري در دنياي كشتي بروبيا داشتند از رسيدن به عنوان كوتاه ماند.

از تيمي كه در فاصله 48 ساعت مانده به آغاز بازي‌ها در پيچ و خم نهايي شدن فهرست كشتي‌گيران و تعيين اسپانسر خود بود نبايد هم انتظار شق‌القمر داشت!

در چند سال اخير شاهد تيم‌داري همداني‌ها در ليگ با اما و اگر بوده‌ايم و مسئولان همواره براي حضور در مسابقات كاسه چه كنم چه كنم به دست داشته‌اند.

اين رويه در 2 سال اخير هم مشاهده شده و عادت حضور با مصایب آنچناني ضربه خود به بدنه ورزش نخست استان را وارد كرده است.

استاني كه وقتي نام آن روي زبان‌ها مي‌آيد بايد در رقابت‌هاي ليگ لرزه بر اندام رقبا بيندازد طي 2 سال اخير در رقابت‌هاي فصلي به زنگ تفريح تيم‎‌ها تبديل شده و بي‌ترديد امروز شايد كمتر استاني از رقابت با همدان نه‌چندان پرآوازه هراس داشته باشد.

سوال اصلي اينجاست كه حضور همدان در ليگ به چه قيمتي بوده است؟ چرا مسئولان هيأت كشتي تنها به حضور در مسابقات فصلي فكر مي‌كنند و دست آخر هم چوب تصميمات دقيقه نودي خود را مي‌خورند؟ آيا جايگاه چهارمي و پنجمي آن هم در حضور تعداد تيم‌هاي انگشت‌شمار زيبنده شهري است كه در يك دهه اخير نام‌آوران بزرگي، چون برادران جوكار، جمال ميرزايي و صادق گودرزي را پرورش داده است؟

اي كاش مسئولان هيأت كشتي كه طي يك ماه اخير تمام تلاش خود را به كار بستند تا تيمي شايسته روانه مسابقات فصل اول كنند و دست آخر به هر دليلي ناكام بودند عطاي تيم‌داري را به لقايش مي‌بخشيدند تا امروز همداني‌ها با حسرت جدول رده‌بندي را نظاره نكنند.

اي كاش مسئولان هيأت اسپانسرها را مجاب كنند تا به جاي هزينه‌هاي سنگين تيم‌داري، پول خود را صرف آكادمي‌ها و رده‌هاي پايه كنند تا روزي كشتي زانوي غم بغل نگرفته و حسرت فرصت‌هاي از دست رفته را نخورد.

پوست‌اندازی، نیاز اصلی کشتی همدان!

اینکه وضعیت موجود در کشتی همدان را چگونه توصیف کنیم تا حق مطلب ادا شود کار آسانی نیست، آفتاب لب بوم یا...؟ هرچه هست اینکه با نیروهایی که اطراف هیأت کشتی همدان جولان می‌دهند نباید انتظار شق‌القمر داشت. نیروهایی که نه ایده و نه توان دوران جوانی دارند.

با تمام احترامی که برای نیروهای پا به سن گذاشته کشتی همدان قائل هستیم و خود بهتر از هرکسی می‌دانیم که بخشی از افتخارات به دست آمده ورزش نخست استان مرهون زحمات موسپیدان است اما نباید فراموش کرد که کشتی همدان نیروی تازه نفس می‌خواهد.

نیروهایی که ایده روی میز بگذارند، دوندگی داشته باشند، ویترین افتخاراتشان پر باشد از مدال‌های رنگارنگ و عناوین کسب شده در میادین بزرگ آسیایی، جهانی و مهمتر اینکه به روز باشند و با برخورداری از دانش لازم، منتقدان را خلع سلاح کنند.

جواد و مسعود نوروزی، مسعود مصطفی‌جوکار، صادق گودرزی، سعید ابراهیمی، حمید سیفی و... همه و همه از نفرات پرآوازه در کشتی هستند که نیاز به بودنشان بیش از گذشته در کشتی احساس می‌شود.

نفراتی که هر یک می‌توانند گره‌گشای بخشی از مشکلات موجود در کشتی همدان باشند.

چرا مسعود مصطفي‌جوكار كه تا سال گذشته درگير حضور در تيم ملي نبود جايي در تيم سحر و صدالبته هيأت كشتي همدان نداشته است؟ مگر نه اين است كه او نايب قهرماني المپيك را با خود به يدك مي‌كشد و يكي از افتخارات كشتي استان به شمار مي‌رود؟

چرا صادق گودرزي شب قبل از آغاز بازي‌هاي فصل سوم كشتي باشگاه‌هاي كشور در سال 93 از مربي‌گري تيم سحر كنار رفت و آب از آب تكان نخورد؟ آيا صادق گودرزي كه اين روزها به عنوان مشاور در سازمان ورزشي شهرداري تهران از او به كار گرفته شده است و يكي از نخبه‌هاي كشتي ايران محسوب مي‌شود، نمي‌تواند گره از كار كشتي مادستان باز كند؟

همين بيمه رازي كه 2روز پيش در كرج سرخوش از قهرماني در فصل اول كشتي باشگاه‌هاي كشور بود از مراد محمدي به عنوان مربي در تيم خود بهره گرفت تا اين واقعيت به اثبات برسد كه كشتي اگر مي‌خواهد موفق باشد بايد عنان كار را به دست نيروهاي جوان و به‌روز بسپارد.

اگرچه مسئولان هيأت كشتي تلاش قابل ستايشي براي حضور در ليگ انجام دادند و اتفاقاً به سبب همين تلاش‌ها بايد به آنها دست مريزاد گفت اما اي كاش به هر قيمتي كه شده همدان را به حضور در ليگ هل نمي‌داديم. هيأتي كه به هر دري زد تا نام همدان را در صف تيم‌هاي شركت‌كننده در فصل اول كشتي باشگاه‌هاي كشور قرار دهد حالا با نتايج به دست آمده در فصل نخست ليگ و ناكامي در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي جوانان منتقدان بيشتري را اطراف خود مي‌بيند.

هيأتي كه فقط حضور در ليگ فصلي را به كسب جايگاه ترجيح داد و اگر امروز نميتواند دستان خود را به سبب نرفتن بر روي سكو مشت كند بايد اين مثل را يادآوري كنيم كه «خود كرده را تدبير نيست!»


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار