رئیس بهزیستی گچساران با اشاره به اعتیاد و معتادان در شهرستان تصریح کرد: نوع اعتیاد فرق کرده و موادی را که معتادان مورد استفاده قرار می‌دهند تغییر پیدا کرده است.
کد خبر: ۳۹۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 08 March 2017
رئیس بهزیستی گچساران گفت: با تشکیل کلاس‌های آموزشی و پیشگیری‌های به عمل آمده موجب شده که تعداد معتادان کارتن خواب در این شهرستان کاهش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مهران کشاورز در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی این شهرستان که با حضور اعضای کارگروه در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که به اورژانس اجتماعی بهزیستی مراجعه می‌شود بررسی طلاق است.

رئیس بهزیستی گچساران با اشاره به آمار طلاق و ازدواج در سال گذشته گفت: آماری که به ثبت رسیده و در حال حاضر در دست ما وجود دارد در سال گذشته تعداد 374 مورد زوج طلاق و 516 مورد زوج ازدواج صورت گرفته بود.

کشاوری افزود: این آمار تقریبا با آمار میانگین کشوری برابری می‌کند.

وی با اشاره به اعتیاد و معتادان در شهرستان تصریح کرد: نوع اعتیاد فرق کرده و موادی را که معتادان مورد استفاده قرار می‌دهند تغییر پیدا کرده است.

کشاورز اذعان کرد: در شهرستان گچساران تعداد 7 مرکز اعتیاد وجود دارد که از این تعداد یک مرکز ترک اعتیاد بانوان نیز در این شهرستان وجود دارد.

رئیس بهزیستی گچساران با اشاره به اینکه مرکز ترک اعتیاد بانوان در شهرستان دایر است ابراز کرد: این مرکز ابتدا در شهر یاسوج و بعد به گچساران انتقال داده شد.

کشاورز با اشاره به معتادان کارتن خواب در این شهرستان خاطرنشان کرد: با تشکیل کلاس‌های آموزشی و پیشگیری‌های به عمل آمده موجب شده که تعداد معتادان کارتن خواب در این شهرستان کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به محلات آسیب پذیر این شهرستان ابراز کرد: سازمان بهزیستی در این زمینه محلات آسیب‌پذیر را با کمک نیروی انتظامی شناسایی کرده است.

رئیس بهزیستی گچساران اظهار کرد: در سالجاری تعداد 150 پرونده طلاق به اورژانس اجتماعی این سازمان ارجاع شده است.

کشاورز با اشاره به برگزاری جلسات ازطریق مشاورین این اداره با افرادی که اقدام به طلاق دارند، افزود: در جلساتی که برگزار می‌شود افراد را از جلوگیری از طلاق انجام نمی‌شود بلکه زوجین را به مشکلات بعد از طلاق آگاهی می‌دهیم.

وی ادامه داد: در اورژانس اجتماعی این سازمان مراجعه افراد به روان‌پزشک، مداخله خانواده و ریش سفیدان، بازدید از محل کار زوجین نیز به عمل می‌آید که این اقدامات گاهی اوقات موجب سازش زوجین نیز می‌شود و در این موارد تاکنون 10 مورد به سازش و صلح انجامید.

رئیس سازمان بهزیستی گچساران به سامانه 123 اشاره و عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در وقت اداری از مشکلات و اختلالات رفتاری در زمینه خانوادگی، کودکان و آسیب‌های اجتماعی در شهر تماس حاصل و گزارش به این سازمان ارائه دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار