محمد حسین نیکتاش در گفتگو با تابناک:
رئیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی اداره کل آموزش و پرورش اظهار داشت: بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از عدم آگاهی از مهارت های زندگی و فنون ده گانه است که با بهره گیری از کارشناس های آگاه که قادر به سوال های خانواده ها هستند به والدین ودانش آموزان مهارت های زندگی آموزش داده می شود.
کد خبر: ۳۹۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 07 March 2017
 محمد حسین نیکتاش امروز درگفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه گفت: کارگاه های آموزش مهارت های زندگی در مدرسه های  دوره ی متوسطه اول پیش بینی شده است .

 افزود :  لازم است به دانش آموزان کنترل خشم و برقراری ارتباط در خانواده و مدرسه  آموزش داده شود.

رئیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه گفت:  تصمیم گیری درست و مهارت برقراری ارتباط بیشترین نیاز خانواده و مدرسه برای کنترل خشم است و باید راه های کنترل خشم به دانش آموزان و والدین آموزش داده شود.

نیکتاش تصریح کرد:  برای کنترل خشم  شخص باید از خود شناخت کامل داشته باشد و اگر راه کنترل خشم را بدانیم بسیاری از طلاق ها و مشکل های خانواده ها و هم چنین زد و خوردها در مدرسه  و خیابان کم می شود.

وی ادامه داد:  وقتی که مهارت های زندگی به دانش آموزان آموزش داده شود باعث بهبودی روابط بین فرد و خانواده و هم چنین پیشرفت فرد می شود.

این مسؤول متذکر شد:   شیوه کنترل خشم آرام سازی،  خارج شدن از موقعیت و تغییر نگرش های منفی درباره ی خود و دیگران است خشم زمانی شدت می یابد که حقی از ما پایمال و منجر به تحقیر و‌ آسیب شود.

وی با اشاره به اینکه  خشم باید به شیوه سازگارانه ابراز شود که منظور از کنترل خشم این نیست که خشم خود را نشان ندهیم بلکه با شیوه سازگارانه بروز دهیم، افزود:  آموزش مهارت کنترل خشم مهم است چرا که فرزندان از رفتارهای والدین خود در خانواده الگو می گیرند.

وی تصریح کرد:  افرادی که احساسات ضعیف و اضطراب  دارند بیشتر خشم گین می شوند و هر چه در جامعه ی ما روش های ابراز خشم شدید باشد فرزندان ما یاد می گیرند که حق خود را به جای منطق با خشم بگیرند.

وی  گفت:   یکی از دلیل های مهم حضور برخی افراد در زندان ها عدم کنترل خشم است که  فرد در کم ترین زمان می توانست با کنترل عصبانیت و هیجانات منفی از حوادث پیش آمده پیش گیری کند. 

نیکتاش تصریح کرد:  برای آموزش کنترل خشم به  دانش آموزان باید از مثال های عینی و کاربردی استفاده کرد و از آموزش مسایل انتزاعی  که برای آنان قابل فهم نیست باید دوری شود. 

وی  افزود: خشم فرد عصبانی را به بیماری روان تنی که ناشی از فشار عصبی و روان بیمار است مبتلا می کند و برخی مواقع  منجر به بیماری های جسمی در فرد می شود.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار