مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به مساعد شدن شرايط جوي کشاورزان به توصیه‌های فنی عملیات به‌زراعی در مزارع کشاورزی توجه لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۳۸۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷ 06 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، فرزاد خوش‌اخلاق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با توجه به وضعیت مناسب جوی، آغاز رشد رویشی مزارع کلزا و همچنین ضرورت مبارزه با علف‌های هرز مزارع و مصرف بهینه و به موقع کود سرک در نیمه دوم اسفندماه، کشاورزان با به‌کارگیری توصیه‌های فنی کارشناسان مستقر در سطح پهنه‌ها و مراکز خدمات کشاورزی مربوطه می‌توانند عملیات به زراعی مناسبی در باغات و مزارع خود انجام دهند.

وی افزود: مصرف کود سرک در نیمه دوم اسفند ماه، بعد از افزایش دما و آغاز رشد مجدد(آغاز فعالیت رویشی کلزا ) و اهمیت مصرف سولفات آمونیوم به عنوان سرک نخست در مزارع کشاورزی ضروری است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر اهمیت لزوم آبیاری مزارع بلافاصله بعد از مصرف کود سرک مرحله نخست تأکید کرد و گفت: مبارزه با علف‌های هرز نازک برگ و پهن برگ مزارع کلزا در سریع‌ترین زمان ممکن با هماهنگی کارشناسان مستقر در سطح مراکز خدمات جهاد کشاورزی در بهبود وضعیت مزارع کشاورزی مؤثر است.

خوش‌اخلاق بر بازدید کشاورزان از مزارع برای شناسایی و تعیین تراکم آفت شته و مبارزه به صورت کانون‌کوبی قبل از شیوع و گسترش آن در سطح مزارع تأکید کرد.

این مسؤول از کشاورزان خواست تا کود سرک مرحله دوم در مرحله غنچه‌دهی کامل، قبل از ظهور گل‌ها را استفاده و بلافاصله بعد از آن مزارع کلزا را آبیاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار