مدیر کل بهزیستی استان لرستان: 98 هزار متر از پیاده روها مناسب سازی شده است و 120 مکان پارک ویژه خودروی معلولین و جانبازان فراهم گردیده است.
کد خبر: ۳۸۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 06 March 2017
اسداله حیدری مدیرکل بهزیستی استان لرستان؛ در حاشیه جلسه مناسب سازی معابر و اماکن استان گفت امسال 4 جلسه مدون با حضور اعضای اصلی در استان برگزار شده که 18 مصوبه آن اجرا شده است و 27 جلسه نیز در فرمانداری ها با 116 مصوبه برگزار شده است.

ایشان ضمن تأیید بر توجه دستگاه ها به موضوع مناسب سازی ابراز داشتند یکی از اقدامات موثر در زمینه مناسب سازی ، تولید 18 برنامه 30 دقیقه ای تلویزیونی با مشارکت صدا و سیمای مرکز لرستان و شهرداری ها می باشد که موضوع آن اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی نسبت به امر مناسب سازی است.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به مناسب سازی 98 هزارمتر از پیاده روهای سطح استان گفت ، با توجه به ضوابط و استانداردهای شهرسازی و معماری حدود 32 هزار متر از پیاده روها با استفاده از سنگ فرش‌های شیاردار و سکه ای و رفع موانع جهت نابینایان مناسب سازی شده است.

حیدری ایجاد 120 مکان پارک ویژه خودروی معلولین و جانبازان و مناسب سازی 13 پارک در شهرستانهای خرم آباد ، بروجرد ، نورآباد و ازنا با رعایت استانداردهای مناسب سازی را از دیگر اقدامات ستاد برشمرد و افزود، امسال با مداخله مستقیم دادستان عمومی و انقلاب 659 ساختمان با کاربری عمومی شناسایی شد که مناسب سازی نبوده و تعداد 529 واحد از آنها به ماده  100  معرفی و 70 مورد نیز در دست بررسی و اقدام می باشد.

وی افزود 180 پله ساختمان عمومی که از حریم پیاده رو تجاوز نمودند با دستور دادستان محترم تخریب و با پیگیری شهرداری خرم آباد ورودی مکان های مربوطه در حال بهسازی و مناسب سازی می باشند.
مدیرکل بهزیستی در پایان افزود امسال 10 جلسه دوره آموزشی برای 380 نفر از کارکنان شهرداری با موضوع مناسب سازی و 3 دوره آموزشی نیز برای 310 نفر از معماران و مهندسین عضو نظام مهندسی برگزار شده است.

در راستای مناسب سازی معابر و اماکن عمومی جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان لرستان به ریاست " مهندس محمد اصلانی"معاونت عمرانی استاندار و با حضور " دکتر اسداله حیدری" مدیرکل بهزیستی لرستان و دبیرجلسه و کلیه شهرداران و روسای ادارات بهزیستی شهرستانها در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
در این جلسه ضمن ارائه گزارش شاخص هایی که باعث برتری استان به لحاظ مناسب سازی در بین سایر استان ها شد؛ شهرداران شهرهای استان نیز موظف شدند یک منطقه از شهرهای خود را بعنوان محله بدون مانع معرفی و آماده نمایند.
در ادامه این جلسه دفتر فنی استانداری نیز موظف شد بخشنامه و دستورالعملهای استاندارد سازی فضاهای عمومی و خصوصی و جزئیات مناسب سازی پیاده روها را به شهرداری ها ابلاغ کنند.

خاطر نشان می شود در پایان جلسه شهرداران شهرهای سلسله ، پلدختر ، الیگودرز و دوره چگنی گزارشی از فعالیت ها و اقدامات خود در زمینه مناسب سازی ارائه کردند.


منبع: روابط عمومی بهزیستی استان لرستان


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار