حشمت الله حسنی پیر محمدی در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش ا اره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه داشتن انگیزه و استعداد را برای هنرجویان رشته های کاردانش و فنی وحرفه ای لازم دانست و گفت: تعداد هنرجویان استان در رشته های کاردانش کم است.
کد خبر: ۳۸۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 06 March 2017
رو تیتر:  رئیس اداره فنی و حرفه ای و کا دانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک: 

تیتر: آمار هنرجویان در رشته های کار انش پایین است

رئیس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش ا اره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه   داشتن انگیزه و استعداد را برای هنرجویان رشته های کاردانش و فنی وحرفه ای لازم  دانست و گفت: تعداد هنرجویان استان در رشته های کاردانش کم است.
حشمت الله حسنی  پیر محمدی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، به عدم دست یابی اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای اهداف آموزش فنی وحرفه ای اشاره کردو اظهار داشت: فرهنگ کار در مجموعه استان فعال نیست.

حسنی پیر محمدی با اشاره به دو بخش عملی و میدانی آموزش برای تحصیل در رشته های کاردانش و فنی وحرفه ای باید از آمادگی فیزیکی برخوردار باشند که همین موضوع موجب عدم علاقه  دانش آموزان و خانواده های آن ها برای تحصیل در این رشته ها می شود.

رئیس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش  اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از بالا بودن آمار ثبت نام در رشته های علوم تجربی و علوم انسانی خبر دادو گفت: دانش آموزان  پایه نهم در برگه  هدایت تحصیلی از بین ۱۲ رشته انتخابی، رشته مورد علاقه خود را انتخاب می کنند که کمترین آمار مربوط به رشته های کاردانش و فنی وحرفه ای است. 

این مسئول با اشاره به تبلیغات فراوان در راستای چاپ بنر در معرفی رشته های فنی وحرفه ای در سطح شهر و مدارس گفت: در جلسات انجمن اولیا و مربیان وضعیت تحصیل و بازار کار رشته های فنی و حرفه ای را برای والدین به خوبی تشریح می کنیم.

حسنی پیر محمدی با بیان اینکه جذب هنر آموزان در برخی از شهرستان ها با مقاومت روبرو بوده که برخلاف انتظار ما بود، افزود: هنر آموزانی که در جشنواره ها موفق به کسب مقام و مدال شده اند در ورودی اداره های آموزش و پرورش معرفی می کنیم.

وی با اشاره به کمبود ظرفیت در رشته های فنی وحرفه ای خاطر نشان کرد:  آمار هنرجویان در رشته های کاردانش کم است که با گذشت ۶ ماه از شروع سال تحصیلی برخی از دانش آموزان  خواستار تغییر رشته از رشته های نظری به فنی و حرفه ای و کاردانش هستند.

وی داشتن انگیزه و استعداد را برای هنرجویان رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای لازم دانست و افزود: این افراد با استعداد و انگیزه  پس از گذراندن دوره تحصیل و آموزش مهارتی وارد بازار کار می شوند  که اشتغال در برخی از رشته های فنی وحرفه ای در آمد بالایی دا ند.

رئیس اداره فنی وحرفه ای و کاردانش ادا ه کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به آمار تحصیل ۴۰ درصدی پسران در هنرستان  اشاره و بیان کرد :  ۶۰ درصد دختران نیز در حال تحصیل هستند اما آمار هنرجویان در رشته های کاردانش کمتر است.

به گفته این مسئول برای رشته های فنی و حرفه ای استاندارد جهانی تعریف شده که هنر جویان پس از گذراندن دیپلم می توانند در مقاطع بالاتر به ادامه تحصیل بپردازند.

حسنی پیر محمدی با اشاره به حجم آموزش بالای افراد در بخش مهارتی ومیدانی این رشته ها چندان چشمگیر نیست علاوه بر مهارت آموزش توجه به فرهنگ کار در سطح استان مهم است لذا باید فرهنگ کار را در استان ارتقا داد.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار