معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از پذیرش ۱۶۰ اثر در جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی این استان خبر داد که تا کنون در کشور سابقه نداشته است.
کد خبر: ۳۸۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 06 March 2017

خبرگزاری تابناک لرستان: در راستای تعمیق فرهنگ ایرانی و اسلامی چند سالی است که جشنواره ها و نمایشگاه های مد و لباس ایرانی اسلامی در سراسر کشور برگزار می شود. آنچه باید گفت مبارزه با تهاجم بیگانه و دفاع از ارزش های یک ملت همتی همه جانبه طلب می کند.

در فرهنگ ایران و اسلام آراستگی ظاهری خود بخشی از حفظ کرامت انسان به شمار می رود. به همین جهت طراحان مد و لباس ایرانی با کنکاش در فرهنگ غنی این سرزمین و مبتنی بر ذوقیات جامعه فعلی سعی دارند تا بخشی از این مسئولیت بزرگ را بر دوش بکشند.
استان لرستان نیز همپای دیگر استان ها خود را برای برگزاری این جشنواره آماده نمود به گونه ای که با پذیرش بیش از 160 اثر در این زمینه رکورددار برگزاری جشنواره های مد و لباس ایرانی شد.
 

 "ماشاالله بهاروند" معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان در سخنانی با اشاره به برگزاری جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در خرم‌آباد اظهار داشت: این جشنواره و نمایشگاه به‌عنوان کار اول لرستان در این حوزه محسوب می‌شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی بیشتر مردم با وضعیت دوخت و لباس، طراحی و لباس اقوام عنوان کرد و افزود: این تجربه اول استان در راستای ساماندهی مد و لباس است.
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اضافه کرد: بنیاد ملی مد و لباس ‌زیرنظر امور هنری و وزارت ارشاد تأسیس‌شده و در این نمایشگاه‌ها از تمام فعالین حوزه حجاب و  عفاف تقدیر به عمل خواهد آمد.
بهاروند ادامه داد: در حال حاضر بین هفت‌تا هشت استان در حال برگزاری این نمایشگاه هستند اما تاکنون هیچ استانی به‌اندازه استان لرستان اثر نداشته است.
وی بیان داشت: از بین ۳۳۰ اثر این نمایشگاه ۱۶۰ اثر توسط اساتید برگزیده‌شده و این امر یک رکورد است.
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان همچنین آشنایی با برخی فعالین حوزه دوخت و لباس را از اهداف دیگر این نمایشگاه و جشنواره عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار