فرماندار شهرستان اسدآباد از ثبت بیش از 20 درصد ازدواج های سال 93 در دفتر طلاق خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱ 25 May 2015
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: روند افزایش طلاق در شهرستان نگران‌کننده است که باید به این معضل توجه ویژه شود.

به گزارش ایسنا؛ "مسعود بکایی" در همایش ازدواج آسان و سبک زندگی سالم با حضور دانشجویان و جوانان اسدآبادی، با اشاره به ثبت یک هزار و 402 مورد ازدواج و 284 مورد طلاق در شهرستان در سال گذشته، اظهار کرد: بیش از 20 درصد ازدواج های سال 93 منجر به طلاق شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر این طلاق‌ها به زندگی کمتر از 5 سال ختم شده، تصریح کرد: عدم شناخت و تفاهم در زندگی مشترک موجب این طلاق‌ها بوده است.

بکایی آموزش و فرهنگ‌سازی و شناخت زن و مرد از یکدیگر را از عوامل کاهش میزان طلاق بیان کرد و گفت: روند افزایش طلاق در شهرستان نگران‌کننده است که باید به این معضل توجه ویژه شود.

دوره‌های آموزشی قبل و بعد از ازدواج کوتاه‌مدت و عجولانه است

وی با تاکید بر آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی موجود کوتاه‌مدت و عجولانه بوده و انتظارات زوجین را این دوره‌های آموزشی برطرف نمی‌کند.

وی ا بیان اینکه باید آموزش‌های تکمیلی بعد از ازدواج برای پایداری زندگی مشترک نیز وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: امروزه اشتغال، مسکن و هزینه‌های زندگی ازدواج را برای جوانان مشکل و سخت کرده و وام‌های ازدواج نیز مشکلی از جوانان حل نمی‌کند که باید در این راستا زمینه‌های لازم را به صورت اجتماعی و خانوادگی با حمایت خانواده‌ها برای ازدواج جوانان فراهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به رشد 1.36 درصدی جمعیت شهرستان اسدآباد اظهار کرد: متاسفانه در روستاها به علت مهاجرت پسران روستایی سن ازدواج دختران افزایش یافته و آمار دختران مجرد رشد داشته است.

بکایی با اشاره به کهنسالی جمعیت روستایی و کاهش جمعیت فعال اقتصادی روستاها و افزایش نرخ جمعیت دختران روستایی تصریح کرد: در صورت جدی نگرفتن این موضوع بدون شک این امر با توجه به کاهش میزان باروری‌ها، روستاها را از نظر کاهش جمعیت فعال با مشکلاتی مواجه خواهد کرد که باید خانه‌های بهداشت سطح روستاها به این امر بیش از گذشته توجه کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار