استاندار همدان با اشاره به اینکه اقدامات انجام‌شده در گمرک را مدیران بخش‌های اقتصادی باید به اطلاع صادرکنندگان برسانند تامیل و رغبت آنها برای صادرات از گمرک استان بیشتر شود، بیان کرد: ۱۱۵ میلیون دلار صادرات از گمرک استان در سال جاری اتفاق افتاده درحالی‌که کل صادرات با منشأ تولید استان حدود ۶۸۰ میلیون دلار بوده است.
کد خبر: ۳۸۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 02 March 2017
 استاندار همدان گفت: وقت صادرکننده نباید در چانه زنی و چالش با بانک یا دستگاه اجرایی بگذرد.

به گزارش مهر، محمدناصر نیکبخت در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان همدان با بیان اینکه باید قدر امنیت کشور را که شرایط  فعالیت اقتصادی سالم و بدون دغدغه را ایجاد کرده است، بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه وقت صادرکننده نباید در چانه زنی و چالش با بانک یا دستگاه اجرایی بگذرد، گفت: بانک ها باید نهایت همکاری را با صادر کنندگان استان همدان داشته باشند.

نیکبخت با تاکید بر اینکه باید همه همکاری کنند تا میل و رغبت صادرکنندگان برای صادرات از گمرک همدان بیشتر شود، گفت: سیر و گردوی استان همدان ثبت جهانی شده و ثبت جهانی کشمش نیز در حال انجام است.

استاندار  همدان با تاکید بر انکه معاون  هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید به صورت جدی طی همکاری با سازمان جهاد کشاورزی و صادرکنندگان کشمش استان همدان ایجاد انجمن ملی کشمش را پیگیری کند، گفت: مشکل ما در صادرات محصولات کشاورزی نداشتن صنایع تبدیلی است که باید در این زمینه کار کرد.

استاندار همدان بابیان اینکه دولت تدبیر وامید به رغم مشکلات مالی، یارانه خوبی به کشمش اختصاص دادکه جای تقدیر دارد،گفت: تاکید واصرار شخص رئیس جمهوربر پرداخت یارانه، خاصه یارانه کشمش ملایر بود و پیشنهاد استان مبنی برپرداخت۵۰۰ تومان یارانه برای هرکیلوکشمش، پذیرفته شد.

وی با بیان اینکه باید صنایع تبدیلی را تقویت کنیم تا شاهد صادرات محصولات کشاورزی تبدیل شده با ارزش افزوده بالا باشیم، گفت: صادرات استان همدان نسبت به سال گذشته در مدت ۱۱ ماه ۲۷ درصد رشد داشته که این میزان صادرات برای استان همدان کافی نیست.

نیکبخت با بیان اینکه گمرک توضیحات خوبی در رابطه با ارائه راهکار برای انجام اظهار صادرات از گمرک استان ارائه کرد، ادامه داد: گمرک و مسئولان امر صادرات همه نوع همکاری را برای صادرکنندگان فراهم کرده‌اند اما باید تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتر شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در گمرک را مدیران بخش‌های اقتصادی باید به اطلاع صادرکنندگان برسانند تا میل و رغبت آنها برای صادرات از گمرک استان بیشتر شود، بیان کرد: ۱۱۵ میلیون دلار صادرات از گمرک استان در سال‌جاری اتفاق افتاده درحالی که کل صادرات با منشأ تولید استان حدود ۶۸۰ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌ها، انجمن‌ها و صادرکنندگان همه باید تلاش کنند تا صادرات استان از گمرک‌های استان انجام شود، افزود: باید علت عدم رغبت صادرکنندگان به استفاده از گمرک همدان بررسی شده و برای صادرکنندگان دلگرمی ایجاد کرد.

استاندار همدان در ادامه حضور همدان در نمایشگاه عراق را کار درستی دانست و با تاکید بر اینکه حضور در نمایشگاه‌های خارجی از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است، افزود: حضور در نمایشگاه‌های خارجی موجب برقراری ارتباطات بین‌المللی می‌شود و شناخت صادرکنندگان را از کشورهای خارجی و صادرکنندگان آنها بیشتر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه صادرات یکی از اساس‌های اقتصاد مقاومتی است، افزود: باید صادرات را افزایش داده و صادرکنندگان را تشویق کرد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار