رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران؛
رئیس سازمان بهزیستی کشورگفت: دختران و زنان مجرد بیشترین متقاضیان امین موقت برای سرپرستی کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۸۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 02 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، انوشیروان محسنی، رئیس سازمان بهزیستی  کشور در حاشیه نشست هم اندیشی سراسری قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در هتل پردیسان مشهد در جمع خبرنگاران افزود: به طور معمول دختران یا زنان مجرد و کسانی که در خارج از کشور زندگی می کنند متقاضی عهده داری سرپرستی کودکان به صورت امین موقت هستند که تلاش می شود تا شرایط آن تسهیل شود.
 
دختران و زنان مجرد بیشترین متقاضیان امین موقت هستند
 
 محسنی با بیان اینکه اکنون 24 هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.خاطر نشان کرد: 85 درصد از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش این سازمان را کودکان بدسرپرست تشکیل می دهند و بعد از اجرای قانون حمایت از این کودکان، واگذاری آنان به خانواده های جایگزین 36 درصد افزایش یافته است.
 
 وی اظهار تاسف کرد: 23.6 درصد جمعیت 15 تا 64 ساله دچار نوعی اختلال روحی و روانی هستند، با وجود همه آسیب ها در خصوص کودکان بدسرپرست با کودکانی مواجه هستیم که خود هیچ نقشی در این موضوع نداشته اند.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هنوز فرهنگ پذیرش کودکان به صورت 'امین موقت' در کشور عمومیت پیدا نکرده، افزود: هر ساله شمار داوطلبان به صورت 'امین موقت' افزایش  پیدا می کند.
 
وی از رسانه ها خواست برای این ترویج این موضوع فرهنگسازی کنند و افزود: باید کار رسانه ای و تبلیغی بیشتری انجام شود تا کودکان بدسرپرست از مراکز نگهداری بهزیستی به  کانون خانواده های جایگزین انتقال پیدا کنند.
 
وی اظهار کرد: در طرح 'امین موقت' خانواده جایگزین می تواند تا زمانی که والدین زیستی و حقیقی کودکان به شرایط ایده آل برسند و قوه قضاییه تشخیص دهد که آنان می توانند حضانت فرزند را بر عهده بگیرند، به صورت موقت سرپرستی کودک را برعهده بگیرند.
 
وی با بیان اینکه هم اینک 10 هزار کودک بدسرپرست در کشور به صورت امین موقت تحت سرپرستی خانواده های جایگزین  هستند، افزود: از سال 92 به بعد هر سال بر شمار واگذاری کودکان بدسرپرست به خانواده های جایگزین به صورت امین موقت اضافه شده  است.
 
محسنی در پایان گفت : سالانه یکهزار و 300 کودک بی سرپرست در سطح کشور به خانواده های جایگزین سپرده می شوند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار