رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حمایت از باغداران انگور با ایجاد صندوق کشمش میسر می‌شود بنابراین باید زمینه مناسب برای تشکیل صندوق فراهم شود.
کد خبر: ۳۸۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 01 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر متقی‌فرد در جلسه کارگروه توسعه صادرات و تنظیم بازار محصولات کشاورزی که صبح امروز با حضور منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین، سیاوش طاهرخانی فرماندار شهرستان تاکستان و مدیران برگزار شد، اظهار داشت: با پیگیری ویژه مسؤولان استانی، دستورالعمل حمایت از تولیدکنندگان کشمش استان قزوین ابلاغ شده است.

وی افزود: در دستورالعمل جدید، یارانه تخصیصی بر اساس میزان تولید به کشاورزان پرداخت می‌شود و یارانه به تولیدکنندگان کشمش بر اساس ثبت‌نام که پیش از این انجام شده، پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: لیست کشاورزان و باغداران هم از طریق لیست بیمه محصولات کشاورزی طی سال 92 تا 94 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

متقی‌فرد تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده، امید است تا پایان سال کشمش باغداران خریداری شود.

این مسؤول عنوان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان  انگور و کشمش، صندوق کشمش در شهرستان تاکستان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته، یارانه تخصیص داده شده به تولید‌کنندگان کشمش، به ازای هر کیلو پنج هزار ریال برای کشمش با رضایت کامل باغداران این بخش به صندوق واریز می‌شود.

متقی‌فرد تأکید کرد: کمیته شهرستانی موظف است لیست تولیدکنندگان کشمش را جمع‌آوری و به سازمان تعاون روستایی ارسال کند.

وی با اشاره به اینکه تأسیس صندوق کشمش تاکستان هیچ محدودیتی برای سایر شهرستان‌ها ندارد، ادامه داد: سایر تولیدکنندگان شهرستان‌ها هم می‌توانند عضو این صندوق شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار