گنج‌نامه، همه‌ساله در این ایام تا بعد از نیمه‌شب نیز پذیرای گردشگران و مسافران است به‌طوری‌که آب‌وهوای مطبوع آن هر مسافری را به‌سوی خود فرامی‌خواند تا لحظات خوشی را برای آنها رقم زند.
کد خبر: ۳۸۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 01 March 2017
گنجنامه همدان با کتیبه‌های به یادگار مانده از دوران هخامنشي، گوشه‌ای از تاریخ 3 هزار ساله هگمتانه است که در دل این طبیعت زیبا حکاکی شده و با دیدن آن می‌توان به شکوه این تاریخ پرعظمت بالید.

به گزارش فارس؛ دیار مادستان، شهری سرسبز با بیش از یک‎هزار و 800 اثر تاریخی ثبت شده یکی از شهرهای قدیمی و نخستین پایتخت ایران‌زمین بوده است که این روزها و در آستانه نوروز 96، میزبان گردشگران خواهد بود.

همزمان با آغاز بهار، فصل گردشگری نیز در همدان آغاز می‌شود چراکه در نیمه نخست سال آب و هوای مطبوع این منطقه علاوه بر قدمت تاریخی آن، هر گردشگری را به سوی خود جلب می‎کند و بهار و تابستان جذابی را برای مسافران رقم می‌زند.

استان همدان وبه خصوص شهر همدان در تعطیلات نوروز پذیرای گردشگران نوروزی و مسافران زیادی خواهد بود، در این میان یکی از نقاطی که مورد بازدید بسیاری از افراد قرار خواهد گرفت، گنجنامه همدان واقع در دل الوند خواهد بود که بسیار دیدنی و جذاب است.

گنجنامه، همه ساله در این ایام تا بعد از نیمه شب نیز پذیرای گردشگران و مسافران است به طوری که آب و هوای مطبوع آن هر مسافری را به سوی خود فرامی‌خواند تا لحظات خوشی را برای آنها رقم زند.

مسیر پرپیچ و خم، سرسبز و باصفای گنجنامه که در منتهی‌الیه آن کوه الوند پیداست، با وزش نسیم دلنواز، چنان دلپذیر می‌شود که نمی‌توان طعم لذت سفر به این نقطه دیدنی را یک بار چشید، منطقه‌ای که بارها و بارها گردشگران را به سوی خود فرا می‌خواند.

آبشار گنجنامه با استقرار در دل کوه و قلوه سنگ‌هایی که هر یک به شکلی جلوه‌ای از طبیعت خدادادی را به نمایش گذاشته‌ است؛ هر یک زیبایی دوچندانی به این طبیعت بکر داده که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

کمی آن طرف‌تر کتیبه‌های به یادگار مانده از دوران هخامنشی، گوشه‌ای از تاریخ 3 هزار ساله هگمتانه است که در دل این طبیعت زیبا حکاکی شده و با دیدن آن می‌توان به شکوه این تاریخ پرعظمت بالید.

رودهایی که از آبشار این طبیعت بکر سرچشمه گرفته و در دل سرسبز گنجنامه جاری می‌شوند، خود لحظات نابی را برای گردشگران و مسافران و همدانی‌ها فراهم کرده که با پهن کردن سفره صبحانه و ناهار و شام درکنار آن؛ زیبایی طبیعت را در روح و جان خود می‌نشانند.

چند سالی است که تأسیسات گردشگری تله‌کابین به همراه سورتمه و بانجی جامپینگ نیز در این منطقه گردشگری ایجاد شده است و علاقمندان به طبیعت از این امکانات تفریحی و توریستی نیز می‌توانند بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار