کد خبر: ۳۸۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴ 01 March 2017
تابناک گیلان / نشریه السیاسه کویت با چاپ گزارشی در این زمینه نوشت: فرهادی تصمیم گرفت تا در اقدامی شجاعانه مراسم اهدای جوایز اسکار را در واکنش به تصمیمات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تحریم کند و باید از این اقدام به عنوان یکی از بارزترین تحولات سیاسی در هنر هفتم یاد کرد.
 
السیاسه می نویسد: فرهادی در ابتکار شایسته دیگری نامه ای را به اعضای هیات داوری اسکار ارسال و تاکید کرد که در همبستگی با انسان هایی که ترامپ به آنها بی احترامی کرده تصمیم گرفت تا به آمریکا سفر نکند و مراسم را تحریم نماید، چرا که سیاست های ترامپ ضد دمکراتیک و ضد حقوق بشر است .
 
این روزنامه افزود: فرهادی تاکید کرده است که فیلمسازان می توانند با خلق آثار هنری خود کمک فراوانی به حفظ حقوق بشر نمایند .
 
نشریه الجریده کویت نیز با انتشار گزارشی در این زمینه می نویسد: این دومین جایزه اسکار است که فرهادی کارگردان ایرانی موفق به کسب آن می شود و مسئولان ایرانی نیز از کسب این جایزه ابراز افتخار کرده اند .
 
الجریده می نویسد: محمد جوادظریف وزیر امور خارجه ایران کسب این جایزه و واکنش فرهادی در تحریم مراسم اسکار را نشاندهنده فرهنگ متعالی ایرانیان در طول دو هزار سال گذشته تا به امروز دانسته و مواضع فرهادی در این زمینه را ارزشمند دانسته است.
این روزنامه کویتی نوشت: فرهادی تاکید کرده است که تقسیم دنیا از سوی رییس جمهور آمریکا به دو بخش دوستان و دشمنان ایالات متحده تنها بهانه ای برای اقدامات جنگ طلبانه می باشد و باید کارگردانان امروزه بر مشترکات خود تکیه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار