صبح امروز؛
امروز پیکر پاک 6شهید گمنام دوران دفاع مقدس از میدان شهدای شهر ایلام بر روی دستان پر مهر ومحبت ایلامیان با شور وحرارات وصف ناپذیری تشییع شد
کد خبر: ۳۸۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 28 February 2017

تابناک ایلام ::امروز باردیگر با تشییع پیکر مطهر6شهید گمنام دوران دفاع مقدس، ایلام حال وهوای عاشورایی به خود گرفت .امروز دستان پرمهر مردان وزنان ایلام همیشه قهرمان ،میزبان پیکرهای پاک شهدای عزیزی بود که در اوج گمنامی ،نامی به بلندای تاریخ افتخارآفرینی های این سرزمین را فریاد می زنند،شهدای عزیزی که با ایثارگری ورشادت بی مثال ،کرانیگاه عزت ،افتخارواقتدار این سرزمین شده اند.

صبح امروز میدان شهدای ایلام باردیگر خاطرات دوران زرین این دیار را زنده کرد ،حضور پرشور مردم قدرشناس ایلام در تشییع شهدای گمنام تداعی کننده میزان پایبندی مردان وزنان این سرزمین به آرمانهای راستنین شهدا ،امام شهدا ومقام معظم رهبری بود. .پایبندی واعتقاد به ارزشهایی که این شهدای عزیزبرای اعتلای آن جان خود را سالها پیش ارزانی نموده واینک پس ازچند دهه تکه های استخوان پیکر پاکشان  بازگشته اند تادوباره منادی  احیای آن  ارزشها باشند.

امروز پیکر پاک 6شهید گمنام دوران دفاع مقدس از میدان شهدای شهر ایلام بر روی دستان پر مهر ومحبت ایلامیان با شور وحرارات وصف ناپذیری تشییع شد ،مردم ایلام باردیگر نشان دادند همواره پای ارزشهای انقلاب اسلامی وآرمانهای شهدای پر افتخار آن ایستاده وگذر زمان نخواهد توانست در بین انقلاب ونسلهای بعد از آن فاصله بیافکند.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه ایلام در آیین تشییع جنازه 6شهید گمنام در شهر ایلام گفت: مزین شدن رمز عملیات های دفاع مقدس با نام حضرت زهرا و اهل بیت و حضرت مهدی بیانگر عمق عشق وعلاقه رزمندگان وشهدای ما به این بانوی بزرگ واهل بیت و نشان شوق شهادت ولقا با خداوند بود ه است .

حجه الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی افزود: با به بار نشستن خون شهیدان ،انقلاب اسلامی 38سال در برابر تمام توطئه ها بیمه شد و استحکام نظام و استمرار انقلاب عزت ملی و نظام اسلامی مرهون خون پاک این شهیدان گمنام است .

امام جمعه ایلام ادامه داد: شهدای ما در بی نشانی حماسه های بزرگی را خلق نمودند و مردم ما نیزبه پاس این ایثاگریها همیشه قدردان  آنان خواهند بود ،براین اساس یاد و نام شهدا و تابوت شهید همواره برای ملت ما ارزشمند است .

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: حضور در تشییع پیکر پاک شهدا برای ما یک وظیفه است زیرا پاسداشت نام یاد شهدا بعنوان احیا کنندگان یاد کربلای امام حسین وشهیده مظلومه صدیقه ی کبری (س) عملی ارزشمند ومعنوی محسوب خواهد شد .

امام جمعه ایلام بیان داشت: دشمنان کینه توز ملت ما بخاطر واهمه از فرهنگ شهادت طلبی وایثارگری ملت ما ،جرات تعرض و صدمه به کشور را ندارند زیرامی دانند تعرض به ملتی که جان خود را برای اسلام واعتلای ایران اسلامی در کف دست گذاشته است نتیجه ای جز شکست در بر نخواهد داشت.

شایان ذکر است براساس برنامه اعلام شده از سوی مسئولین اداره کل حفظ آثار وارزشهای دفاع مقدس استان ایلام ،قرار است پس از مراسم تشییع ویژه برنامه هایی در برخی مساجد شهر در کنار پیکر مطهر این شهدا برگزار شود.

همچنین تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر 2 تن از این شهدای گمنام در بخش چوار روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

براساس برنامه اعلام شده ،پیکر 2 شهید به شهرستان آبدانان منتقل شوند و روز پنجشنبه در بخش مورموری این شهرستان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد و آیین شبی با شهدا نیز در این منطقه برگزار می شود.

قراراست روز شنبه هفته آینده مراسم تشییع و خاکسپاری 2 شهید گمنام نیز در دانشگاه علوم پزشکی ایلام اجرا شود .

پیکر پاک این شهدای گمنام در شرق رودخانه دجله، زبیدار محل اجرای عملیات های بدر، محرم، شرهانی و کربلای چهار تفحص شده است.

 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار