بر اساس نظام رتبه بندی لایدن
تابناک: دانشگاه صنعتی اصفهان بر اساس نتایج جدید سال 2015 نظام رتبه بندی لایدن، در صدر فهرست برترین دانشگاههای ایران بر حسب شاخصهای مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 24 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در آخرین نتایج اعلام شده این رتبه بندی که توسط مرکز مطالعات علم و فناوری دانشگاه لایدن بعنوان قدیمی ترین دانشگاه کشور هلند صورت می گیرد، 750 دانشگاه برتر جهان شناسایی، ارزیابی، رتبه بندی و معرفی شد.

نتایج گزارش اخیر این مرکز معتبر بین المللی که برای چهارمین دوره متوالی به معرفی برترین دانشگاههای بین المللی پرداخته است نشان می دهد که دانشگاه صنعتی اصفهان در صدر فهرست برترین دانشگاههای ایران بر حسب شاخص های مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی قرار دارد.

دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان یکی از 13 دانشگاه ایرانی حاضر در این فهرست به لحاظ شاخص « مرجعیت علمی» یا میزان تولیدات علمی که در دسته 10درصد برتر تولیدات علمی دنیا قرار گرفته با کسب رتبه 440 جهانی بعنوان برترین دانشگاه ایرانی حاضر در این فهرست در سال 2015 معرفی شده است.

دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 2014 در رتبه 518 این شاخص قرار داشت.

این دانشگاه با ارتقاء 78 رتبه ای در شاخص تولیدات علمی، دیگر دانشگاه های برتر ایران را پشت سر گذاشته بطوریکه که دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رتبه 442 و دانشگاه صنعتی شریف با رتبه 505 جهانی در رده های بعدی قرار گرفته اند.

همچنین با نگاهی به دیگر شاخص بررسی شده در این نظام رتبه بندی بین المللی، دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه «دیپلماسی علمی» با کسب رتبه 493 جهانی و ارتقاء 10 پله ای نسبت به رتبه بندی سال 2014 در این شاخص نیز عنوان برترین دانشگاه ایران را به خود اختصاص داده است.

در شاخص دیپلماسی علمی، دانشگاه صنعتی شریف با کسب رتبه 550 و دانشگاه تهران با کسب رتبه 576 جهانی در رتبه های دوم و سوم فهرست ایرانی این شاخص قرار دارند.

در دیگر شاخص این رتبه بندی بین المللی و به لحاظ 50 درصد تولیدات علمی برتر، دانشگاه صنعتی اصفهان با کسب رتبه 438 جهانی بعنوان برترین دانشگاه ایرانی این فهرست معرفی شده است.

در این رده بندی، دانشگاه صنعتی شریف با رتبه 509 و دانشگاه علم و صنعت ایران با رتبه 525 رتبه های دوم و سوم برترین دانشگاه های ایرانی این شاخص را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، این دانشگاه در سال های اخیر افتخاراتی همچون قرارگیری در فهرست 400 دانشگاه برتر جهان و رتبه 85 فهرست یکصد دانشگاه ممتاز قاره آسیا را کسب کرده بود.

همچنین دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه بندی اخیر مؤسسه معتبر بین المللی تایمز در سال 2015 نیز با کسب رتبه 63 با قرار گیری مجدد در فهرست یکصد دانشگاه برتر با کمتر از 50 سال قدمت جهان، 29 رتبه ارتقاء یافت.

این دانشگاه فعالیت خود را از سال 1356 آغاز کرده و اکنون با حدود 12 هزار دانشجو و 500 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار